Sunday 2 October 2016

TULANG OH TULANG...

Tulang oh tulang....

Kalau takde tulang, jadi ape ye rupe kita ni? Ahaahhaha!

Ok, kalau tulang patah, boleh bersambung ke eh? Hmmm...mungkin lah kot kan? Sebab tu ade istilah 'Bomoh Patah'...kan?

Pengalaman suami UstazahCeria, beliau pernah patah tangan masa Darjah 5 sebab jatuh dari pokok :-P huhuhu.... lepas jumpa si 'Bomoh Patah', sekarang tangan suami ustazah dah kembali normal....;-)

Menurut cerita suami, semasa sesi memulihkan tangan yang patah tu, adoiiiii . . Azabnye Ya Allah!!! Ngeri betul ustazah rasa masa dengar ceritanya tuh. Huhu...

Tapi... tahukah anda bahwa tulang yang patah tu masih boleh disambungkan? Tapi... BAGAIMANA?

Begini... sebenarnya, tulang mudah retak atau patah adalah disebabkan tulang kurang padat dengan kalsium. Sebab tu anak2 kecil kita kena latih mereka minum susu untuk tujuan pembinaan kalsium. Kalsium ni tugas dia banyaaaaakkkk!!! So dari kecil dah kena bina kalsium tu dengan mantap!

Lagi pulak, ketika usia 30, tulang tidak lagi menyerap kalsium tau! Haaaa... sebab tu lepas umur 30, ramaiiii orang terutama wanita, lebih terdedah kepada OSTEOPOROSIS a.k.a kerapuhan tulang.

=================================

1. VIVIX

Resveratrol dirumus khas daripada 4 jenis tumbuhan yang tinggi sifat anti-oksida.

Mengembalikan kesihatan tubuh pada peringkat sel melalui 3 cara, iaitu membaiki, memperbaharui dan mengganti sel2 yang telah rosak dengan sel2 yang baharu.

2. OSTEMATRIX

Sumber kalsium dan magnesium semula ejadi ini dapat membantu menambah kepadatan tulang. Ia adalah alternatif kepada orang yang tidak gemar meminum susu.

1 tablet Ostematrix bersamaan dengan 1 gelas susu. So orang yang tak suka susu tu bolehlah gantikan ostematrix sebagai sumber kalsium anda.

=================================

Hubungi 012-3618431 atau 017-3129349 untuk keterangan lanjut mengenai produk dan khidmat nasihat.

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...