Tuesday 11 October 2016

MINYAK IKAN untuk MATA

[MINYAK IKAN untuk MATA]
======================

♡ DHA dalam minyak ikan (omega-3) penting untuk pembentukan otak, RETINA MATA dan sistem saraf pusat bermula dari dalam kandungan ibu.

♡ DHA membantu bayi dan kanak2 mengkoordinasikan mata dan tangan, memperkembangkan kemampuan psikomotor serta meningkatkan fokus dan tumpuan (attention).

♡ DHA membantu perkembangan daya penglihatan janin dalam kandungan (ibu hamil digalakkan makan ikan).

♡ DHA mendukung perkembangan RETINA dan menguatkan fungsi VISUAL.

♡ National Institutes of Health (2007) membuktikan DHA dan EPA dapat meningkatkan kesihatan mata dengan menghasilkan lebih banyak airmata bagi mencegah mata kering. 

***********************************************

Pernah dengar tak, orang kata : jauh berjalan, luas pengetahuan? Itu memang bertepatan dengan anak-anak kita ;-). Saya pernah terbaca satu artikel, yang menyatakan bahawa anak-anak yang sering dibawa bercuti adalah lebih bijak dan berpengetahuan...

Hmmm ... patutlah setiap kali balik dari bercuti ke luar atau pulang ke kampung, Aisyah dan Ainin menunjukkan perkembangan pertuturan dan perkembangan pemikiran yang lebih baik!

Kanak-kanak belajar melalui visual. Dari visualisasi itulah mereka ekapresikan ke dalam tingkah laku mereka..... 

=================================

Hubungi 012-3618431 atau 017-3129349 untuk keterangan lanjut dan pembelian produk serta khidmat nasihat.

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...