Saturday 1 October 2016

GOUT

UstazahCeria belum ada pengalaman berhadapan dengan ahli keluarga yang mengidap GOUT. tapi UstazahCeria ada ramai kenalan dan pelanggan Shaklee yang ada masalah GOUT.

Boleh dikatakan kesemua pesakit GOUT akan mengalami radang oada sendi setiap GOUT mendatang! Aduuuhhhh.... sakitnye! Rasa ngilu-ngilu gitu bagai ditoreh pisau! Kata diorang lah...hihihi... betul ke gitu?

Jadi UstazahCeria nak kongsilah antara barisan vitamin yang UstazahCeria sarankan kepada mereka ni dan 'feedback' yang diberikan sangatlah positif! Maksudnye, ada antara vitamin-vitamin ini yang dapat melegakan GOUT tu lebih lama ;-)

=================================

1. VIVIX (RM475)

Resveratrol yang ada dalam VIVIX adalah tinggi antioksida. Oleh sebab itu, segala keradangan terhadap tubuh dapat dilegakan dan dikurangkan. VIVIX inilah paling ramai pengguna GOUT yang amalkan! 

2. OMEGA GUARD (RM136)

Asid lemak dalam minyak omega-3 amat membantu dalam melegakan inflammation atau keradangan. GOUT akan menyebabkan rasa sakit pada sendi2 yang terlibat terutama sendi ibu jari kaki dan tangan. Mengamalkan OMEGA GUARD secara konsisten dapat membantu melegakan keradangan sendi akibat GOUT. Ia bantu memelihara fungsi sendi, mencegah GOUT dan arthritis dengan berkesan!

3. ALFALFA

Alfalfa bantu menyahkan toksin daripada tubuh. Ia bersifat alkali dan membantu mengembalikan kenormalan badan yang berasid. GOUT terjadi akibat banyak toksin dan asid urik dalam badan. Ia dapat melegakan kesakitan sendi.

4. SR VITA-C PLUS

Vitamin C Shaklee dirumuskan daripada limau gedang, oren, dan jagung. So orang GOUT boleh mengamalkan SR VITA C PLUS kerana tidak mengandungi asid yang tinggi.

5. PERFORMANCE DRINK

Minuman isotonik ini membantu dari segi memstabilkan keseimbangan bendalir dalam tubuh pengidap GOUT.

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...