Wednesday 12 October 2016

CAROTOMAX SHAKLEE UNTUK MATA

Ini CAROTOMAX.

Ia mengandungi Beta-Carotene yang apabila diterima oleh tubuh, akan ditukarkan kepada Vitamin A. Orang kata, kalau nak mata tak rabun, kena banyak makan Vitamin A. Ye dak? Hehe..

Vitamin A boleh didapati daripada daging, ikan, buah betik, aprikot, pic, brokoli, lobak merah dan lain-lain sayuran dan buahan berwarna oren-jingga. Oleh sebab saya seorang yang #rabunjauh, maka saya seringkali meng'google' kaedah terbaik dan berkesan untuk mengurangkan masalah saya ni.

Semua jenis makanan di atas yang mengandungi sumber Vitamin A saya amalkan, namun rabun saya macam tu jugak..hahhahaha...mungkin makanan2 terseBut sangat kurang nutrisinya.

Saya tahu tentang beta-carotene. Dengan Shaklee, saya 'terjumpa' CAROTOMAX. Ia mengandungi beta-carotene (100% VITAMIN A) disamping Lutein, Lycopene, Alpha Carotene, Astaxanthin Dan Zeaxanthin.

Oleh sebab ia adalah 100% beta-carotene, maka saya percaya ia boleh membantu dalam masalah RABUN  saya ;-)

Sebagaimana keyakinan saya, sungguh! CAROTOMAX bantu menurunkan 'power' mata saya !!! :-P kali kedua saya buat kanta lekap, saya 'terpaksa' tukar power kanta lekap yang baharu.... hahahha... memang syokkkk!! Saya pun dah tak sakit kepala lagi sejak habis 1 botol CAROTOMAX. Syukuuurrrr.....

=====================================

Saya yakin dengan suplemen, sama seperti saya yakin dengan ubat hospital yang doktor kasi ;-) saya penakut! Takut nak buat lasik! Maka saya ambil jalan tengah, iaitu mengamalkan suplemen yang mengandungi Vitamin A yang diyakini SELAMAT, BERKESAN dan daripada bahan SEMULAJADI :-)

#vitaminmata
#rabunjauh
#matasihat
#tsunamishaklee
#cintaturbo11
#ustazahceria

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...