Tuesday 11 October 2016

BETA-CAROTENE dan MATA

[BETA-CAROTENE]
===============

Pernah dengar istilah tu? Pernah kot...

Ia berasal daripada perkataan Greek (Beta) dan Latin (Carota ; carrot).

Tubuh manusia menukarkan Beta-Carotene kepada VITAMIN A (provitamin). Vitamin A diperlukan untuk kesihatan PENGLIHATAN MATA YANG BAIK.

Sebenarnya....beta-carotene ni tak penting pon...TAPI yang PENTING adalah Vitamin A!!

Beta-Carotene adalah bersifat ANTIOKSIDAN (melindungi badan menentang radikal bebas bagi mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular dan kanser). Ia boleh diperolehi daripada pemakanan seperti buah Aprikot, Asparagus, Brokoli, Lobak merah, daun Dandelion, buah naga dan banyak lagi.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

BETA-CAROTENE dan MATA KITA
**********************************

1. Risiko Degenerasi makular dapat dikurangkan dengan pengambilan suplemen yang mengandungi beta-carotene, Vitamin C, Vitamin E dan Zinc.

2. Bagi anda yang sensitif dengan silauan matahari, beta-carotene adalah cadangannya.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

CAROTOMAX SHAKLEE
************************

Shaklee memanfaatkan perlindungan antioksida daripada buah-buahn, sayur-sayuran dan tumbuh-tumbuhan dengan memgekstrak KAROTENOID semula jadi dan merumuskannya dalam bentuk yang mudah diambil.

Purata pengambilan harian KAROTENOID lutein, likopena dan beta karotena ialah 8mg sahaja! So CAROTOMAX membekalkan lebih 13mg kebaikan KAROTENOID semulajadi..... ;-)

CAROTOMAX mengandungi pati ekstrak daripada tomato, mikroalga, minyak sawit, marigold dan lain-lain. Ia menyokong sistem imun yang kuat dan membantu mengekalkan KESIHATAN MATA dan kulit untuk jangka masa yang lebih lama!

=================================

Hubungi 012-3618431 atau 017-3129349 untuk pertanyaan dan keterangan lanjut mengenai produk dan khidmat nasihat.

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...