Tuesday, 20 November 2018

SEGALANYA TENTANG ALFALFA DAN LECITHIN

SEGALANYA TENTANG ALFALFA DAN LECITHIN

LECITHIN adalah pengemulsi lemak yang bermaksud membantu campuran bahan-bahan lemak dan berasaskan air bersama-sama.

Jadi lesitin akan dapat membersihkan enapan lemak pada saluran darah dan membersihkannya.

Vitamin B6 dalam ALFALFA

✅membantu asimilasi makanan dan metabolisame protein dan lemak.
Alfalfa membantu mencuci usus bagi membuang toksin. Alfalfa juga membantu masalah penghadaman dan pencernaan serta melegakan sembelit.

#kurus
#beratideal
#sembelit
#masalahpencernaan

[LECITHIN melegakan BENGKAK SUSU]

Sesuai untuk ibu menyusu yang hadapi masalah bengkak susu dan tersumbat.

Lesitin akan meredakan kesakitan bengkak susu dan membuka ruang untuk susu keluar dengan lancar dan pastinya membantu ibu BF dapat kurangkan berat badan selepas bersalin.

Penyebabnya adalah saluran sudah tersumbat dan sekatan tu biasanya adalah lemak jadi lesitin akan menguraikan lemak-lemak yang terkumpul tu dan melegakan bengkak susu tersebut.

[ALFALFA untuk para IBU]

Menggalakkan penghasilan susu ibu – Sejak sekian lama Alfalfa diamalkan untuk menggalakkan penghasilan susu ibu ataupun sebagai milk booster. Ini kerana sifat Alfalfa sebagai tumbuhan yang galactogouge.

Dia jadi penggalak susu sbb kandungan vitamin n mineral dia. Apabila badan cukup nutrien.. aliran darah lancar..badan sihat.. akan menggalakkan hormon oxytocin hasil kan susu dengan baik. Ibu menyusu ni kan byk cabaran. Kdg2 dia tak sedar dia stress sampai musnahkan vitamin dlm badan dia dan sebabkan susu boleh drop. 

Memulihkan urat selepas bersalin dan membantu pengecutan rahim dengan lebih cepat.

#penyusuan
#milkbooster
#cloggedducts
#berpantang
#kecutkanrahim

Vitamin A dalam ALFALFA menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat.

Vitamin B6 dalam ALFALFA menggalakkan kesihatan saraf dan kulit.

ALFALFA membantu mencuci usus bagi membuang toksin. Toksin dalam badan yang tidak dinyahkan merupakan punca jerawat tumbuh dan kulit kusam. Menghilangkan kelesuan dan tekanan kerana stress juga menjadi punca kulit tidak sihat!!

Bagus untuk elergi dan ekzema juga. 

※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※
Lesitin juga boleh diamalkan untuk kecantikan tau!
※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※

Lesitin memerangkap kelembapan jadi ia membuatkan kulit lebih lembut dan cantik.

Kebanyakan masalah kulit seperti ezema itu disebabkan sistem imun mereka terlampau sensitif dan kulit kering.

Lesitin boleh meningkatkan sistem imun dan lesitin dapat memerangkap kelembapan dengan baik jadi kulit tidak mudah kering maka sesuai untuk penghidap ezema.

#vitaminuntukcantik
#suplimenuntukcantik
#eczema
#alergik
#jerawat

Sunday, 28 October 2018

ADAB-ADAB KETIKA MELANCONG : PART 2

ADAB-ADAB KETIKA MELANCONG : PART 2

1. KETIKA MELANCONG SEDIAKAN SPRAY UTK WUDUK,TISU DAN BOLEH BUAT SOLAT JAMAK,QASAR DAN JAMAK&QASAR.

2. KETIKA MELANCONG BERDOALAH DGN ALLAH, MINTA BERLINDUNG DARI PERKARA² SYIRIK DAN YG TAK PATUT KITA BUAT DAN YG KITA TAK TAHU.

3. BOLEHKAH PERGI MELANCONG DGN NIAT CARI JODOH?

Tak menjadi masalah.
Niat ini adalah niat yg baik tapi jangan berdating.

4. ADA ORG KATA MELANCONG HANYA MEMBAWA PEMBAZIRAN,MOHON PENJELASAN USTAZ.

Pembaziran ialah bila kita buat sesuatu yg tak mendekatkan diri kita pada Allah.
Handphone yg menjadikan kita makin jauh dari Allah dan kurang tumpuan pada anak²,ini juga boleh dikatakan membazir.

Jangan musafir seorang diri kerana mudah nak buat maksiat.
Kalau boleh pergi melancong beramai~ramai supaya boleh saling ingat mengingatkan antara satu sama lain.

Saturday, 27 October 2018

ADAB-ADAB KETIKA MELANCONG

ADAB-ADAB KETIKA MELANCONG

*MELANCONG*
•••••••••••••••••••••
Allah ingatkan kita supaya berjalan di muka bumi dan perhatikan akibat org² yg berdosa(yg mengingkari suruhan rasul).
Berjalan di muka bumi bermakna merehatkan jiwa dan mengambil iktibar pada tempat² yg kita lawati.

KELEBIHAN MELANCONG:

1)Kita dapat meningkat kasih sayang sesama keluarga.
2)Lebih mengenali hati budi sesama kita.
3)Dapat merehatkan jiwa dan minda.

KETIKA MUSAFIR AKAN NAMPAK PERANGAI SEBENAR KAWAN² ATAU AHLI KELUARGA KITA.

ADA ORG PERGI MELANCONG TAPI MENGABAIKAN KELUARGA?

Memang ada org macam ni.
Suka melancong tapi yuran sekolah anak tak bayar,rumah sewa tertunggak.
Apa sahaja perbuatan mesti utamakan yg lebih utama dan jadilah org yg bertanggungjawab.
Ada org bawa isteri pergi melancong tapi nafkah isteri tak beri.
Nafkah isteri wajib diberi walaupun selalu bawa isteri melancong.

BOLEHKAH MELANCONG TEMPAT² IBADAT AGAMA LAIN?

Contohnya kuil.... gereja...
Boleh melancong di tempat~tempat ibadat agama lain.
Menghayati sejarah.
Dan pemandu pelancong itu lebih baik org islam dan boleh memberi tarbiah.

SEKIRANNYA JIKA MELANCONG PADA NEGARA BUKAN ISLAM DAN TAK ADA MAKANAN HALAL,BAGAIMANA USTAZ?

Cari travel yg patuh syariat.
Mereka akan bawa kita ke tempat makan yg halal.
Dan boleh juga bawa periuk sendiri dan masak beramai~ramai.
Rezeki membentuk hati.

KETIKA SAYA PERGI UMRAH,SAYA PERGI MELANCONG DULU BARU BUAT UMRAH,BOLEHKAH USTAZ?

Memang ada sesetengah travel yg pergi melancong dulu.
Ini tidaklah menjadi masalah.
Ini adalah ziarah yg dapat manfaat dan menginsafkan diri kita.

MANA YG LEBIH UTAMA MELANCONG DULU ATAU BAYAR HUTANG?

Kena selesaikan HUTANG dulu.
Bayar hutang adalah WAJIB dan melancong hukumnya adalah HARUS.

APAKAH PERSIAPAN SEBELUM MELANCONG?

1)Tahu hukum hakam muamalat(cara berintraksi)
2)Memelihara akidah(walaupun kita berada di negara bukan islam carilah masjid utk solat)
3)Jaga solat.
4)Makan yg halal.
5)Jauhkan tempat maksiat.
6)Banyakkan berdoa.

Boleh melancong ke laut mati dan ambillah iktibar.
Yg pastinya makin melancong makin dekat dgn Allah.

SEORANG ISLAM YG  KAYA RAYA PERGI MELANCONG DULU DAN PERGI HAJI KEMUDIAN,APA HUKUM JIKA DIA TAK SEMPAT NAK PERGI HAJI?

Melancong hukumnya harus.
Menunaikan haji dan umrah adalah wajib.
Jika sengaja membelakangkan Allah,takut² Allah murka.

#jommelancong
#jomtravel
#diariustazah
#sihatceria

SUPLEMEN UNTUK CEGAH KANSER

Suplemen Untuk Cegah Kanser

Pernah dengar tak vitamin B17?

Vitamin B17 sering dicari oleh #cancersurvivor dengan harapan yang besar vitamin ini dapat menyembuhkan atau melambatkan perkembangan sel2 kanser.

Tapi tahukah kita bahawa B17 boleh diperoleh melalui sumber2 makanan yang alami yang ada di sekeliling kita?

B17 boleh didapati daripada kekacang, bijirin, buah2an dan sayur2an yang berwarna terang dan gelap.

Ini kerana, buah2an dan sayur2an begini kaya dengan sumber antioksida dan beta-carotene. Kanser terjadi disebabkan oleh sel2 dalam tubuh telah teroksida.

Puncanya?

STRES.
PEMAKANAN TAK SEIMBANG.
GAYA HIDUP TIDAK SIHAT.
KERAP TERDEDAH kepada PENCEMARAN dan toksid.

So, prevention mesti dimulakan sekarang! Sementara sel2 badan kita masih sihat.

Cegah Kanser dengan BETA-CAROTENE .

Buah2an dan sayur2an yang kaya beta-carotene dapat membantu mengurangkan risiko kanser.

CAROTOMAX Shaklee membekalkan 13mg karotenoid bermanfaat ini.

CarotoMax mengandungi 6 variasi karotena yang diekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat antioxidants seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit dan lain-lain.

Nutritionist mencadangkan pengambilan 5~9 hidangan sayur dan buah untuk kekalkan konsentrasi beta-carotene dalam darah. Seterusnya memelihara kesihatan penglihatan, kulit dan mencegah kanser!

Beta-carotene yang diserap ke dalam tubuh akan ditukarkan kepada Vitamin A sebagai antioksida.

Pengambilan kerap beta-carotene membantu mengukuhkan sistem imun tubuh kita.

Ia juga membantu melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser serta melambatkan pembentukan sel-sel kanser.

Ini membantu mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara.

Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

Cegah Kanser dengan COQTrol Plus

Coenzyme Q10, antioksida yang menyokong sel untuk menghasilkan tenaga.

Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel.

Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung, dan hati. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas.

Walaubagaimanapun, tahap Coenzyme Q10 menurun apabila usia kita meningkat dan penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh.

CoQ-Trol Plus membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan 100mg Coenzyme Q10 bersama resveratrol dan tokoferol.

Untuk penyerapan optimum, ia dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun.

#cancerprevention #cancersurvivor #suplemenuntukkanser #sihatceria

www.wasap.my/60123618431

Friday, 19 October 2018

VITAMIN UNTUK TRIMESTER KE-3

VITAMIN UNTUK TRIMESTER KE-3

#diarihamil #diariustazah

Dah masuk trimester ke-3 ni, macam2lah hal jadi kat badan ni.....

Rambut gugur.....
Keputihan.....
Kejang kaki....

Huhuhu....

So saya mula consumed 3 vitamin ini untuk atasi masalah2 tu.

1. ZINC PLUS

untuk kurangkan keguguran rambut. Okey, tak dinafikan, sejak 2 minggu telan sebijik sehari zinc ni, rambut yang gugur ade la seurat dua...tapi bukan hari2. Yuhuuu!!! Lagi 1 zinc jugak bantu luka bersalin nanti cepat sembuh. Tu yang penting! Eloklah kawan2 ustazah yang bersalin secara pembedahan tu, telan zinc ni. Ia bantu luka dalaman bedah tu cepat kering!

2. GARLIC COMPLEX

Rasanya semua orang maklum dah bahawa bawang putih adalah antibiotik semulajadi yang terbaik 👍 kan? Sebab tu kalu demam, orang2 lama akan stim selabu bawang putih ni, pahtu makan dengan nasik panas. Samalah jugak masa dalam pantang. Bantu elakkan jangkitan kuman pada luka bersalin (pembedahan/normal).

Dan juga paling win, bantu kurangkan risiko GBS iaitu keputihan teruk semasa hamil. Ni bahaya! Boleh berjangkit kat baby masa lahir nanti. Huhuhu mintak jauh!!!!!

3. OSTEMATRIX

Makin dekat hari nak bersalin, makin kerap kejang otot. Setokkk karung orang panggil.. atau simpul biawak. 😂😂😂 ape2 jelah...hihi....

Bakpe jadi gitu? Sebab baby dalam perut dah makin membesar dan dia sedut lebih banyak kalsium untuk tumbesaran tulang, gigi dan kulit. So maknya ni, kena minum lebih 2 gelas susu sehari sepatutnya, tapi sokmonye takkan lah. Hahahaha.... maka,  telan pil kalsium yang doctor bekalkan dan ostematrix ni.

Okeylah, dah kenyang, mata ngantuk pulerrr... dah setel telan belaka ni, marilah landing di tilam empuk 😋😋😋😋

Selamat malam semua! Daaaaa...... 👋👋👋

Wednesday, 17 October 2018

TESTIMONI VIVIX : BERAT TURUN 8KG DAN SAKIT LUTUT PULIH LEPAS AMALKAN VIVIX

TESTIMONI VIVIX : BERAT TURUN 8KG DAN SAKIT LUTUT PULIH LEPAS AMALKAN VIVIX

.
Asalnya dulu pertama kali anie beli VIVIX adalah untuk makan sendiri. Tapi lepas tengok mak tak macam biasa, kurang bergerak macam selalu. Rupanya mak tengah sakit lutut, sampaikan mak terpaksa solat duduk, nak bergerak ke sana sini pon susah. Bayangkanlah tengok muka mak menahan sakit, bila nak ubah kedudukan dari duduk kepada berdiri, sedih sangat. Anie pun terus hadiahkan VIVIX tu untuk mak.

.
Alhamdulillah dua minggu mak konsisten minum VIVIX, mak dah rasa kurang sakit. Mak memang seorang ibu yang aktif. Jenis tak boleh duduk diam je walaupun umur dah 58 tahun. Berita yang paling best buat anie ialah mak dah boleh sembahyang seperti biasa, tak perlu duduk lagi. Boleh la pergi masjid berjemaah.

.
Sebulan mak amalkan VIVIX, masa tu Aidilfitri, mak bagitahu berat mak turun hampir 8kg. Patutlah ramai sedara mara dan kawan-kawan mak yang tegur mak nampak kurus, makin lawa. Apa rahsianya? Mak pon jawab “minum la VIVIX”.😍

.
Itulah kisah pertama anie tentang VIVIX. Bersyukur sangat mak memang tiada masalah kesihatan lain. Sehingga sekarang, mak masih lagi konsisten minum VIVIX. Tiada lagi masalah sakit lutut. Terima kasih Allah. Terima kasih shaklee. 


Credit to Nurainy Mad Jali

Friday, 12 October 2018

TESTIMONI VIVIX : LUKA PEMBEDAHAN CEPAT SEMBUH

TESTIMONI VIVIX : Luka Pembedahan Cepat Sembuh.
.
.
.
001/133 REASON TO TAKE VIVIX
............

Gary's 67 and has taken Shaklee for 34 years. He started on Vivix August 6.

On the 13th he had dental surgery to prepare for a tooth transplant.

The 22nd he had a follow up visit and the dental surgeon called in some of
his staff to show them that the healing process looked like it had been 4 months instead of just a few days!

He said he'd never seen anything like this before and was calling his mother-in-law who's in Shaklee to get started on the products!

~Phyllis & Gary Newman~

DISCLAIMER: The testimonials herein do not represent Shaklee’s
position on their products. They are entirely the comments coming
from the experiences of satisfied consumers.

............

Berdasarkan kisah pakcik Gary ni, walaupun beliau telah berusia, namun luka dari pembedahan yang beliau telah jalani tu mudah je sembuh hanya dalam beberapa hari. Sedangkan dentist expected luka tu ambil masa 4 bulan untuk baik dengan elok.

Agak2nya kalo sakit gigi sangat2, boleh telan sesudu dan lega dak eh? Huhuhu....

Pastinyalah kena amalkan dari mulakan? Sebab pakcik Gary ni dia ambil vivix sebelum pembedahan. Tambahan pula, pakcik Gary memang amalkan juga vitamin-vitamin Shaklee yang lain untuk sokong sistem imunisasi badan dia.

So the cells dah get ready untuk buat recovery kan 😋😋😋 sebab tu luka dental surgery tu cepat baik 😚😚😚

Hmmmm... saya setujulah! Yang VIVIX ni memang #vitaminuntukwargaemas #vitaminuntukibubapa #vitaminuntukorangtua . Sebabnya, kebiasaannya golongan ini akan lebih mudah mengalami penurunan dalam sistem kekebalan tubuh selepas menjalani sebarang pembedahan....

So, marilah kita mulakan mengambil sedikit suplemen sebagai usaha untuk menyokong dan menambahbaik tahap kesihatan untuk usia emas kita.

Sekian.

#diariustazah
#sihatceria

Sunday, 2 September 2018

KENAPA WARNA BOTOL VITAMIN SHAKLEE BERBEZA?

KENAPA WARNA BOTOL VITAMIN SHAKLEE BERBEZA?

Memula aku kompius gak 😏😏

Bottle Shaklee warna biru💙
Bottle Shaklee warna hijau💚
Bottle Shaklee warna grey⚙️
Kenapa warna dia buat berbeza????🤔

Rupa-rupanya......

Biru - Vitamin dan Mineral
💙VITAMIN C, 💙VITAMIN E, 💙B COMPLEX, 💙ALFALFA,LECITHIN, OSTEMATRIX,VITA LEA, COROTOMAX,💙ESP.

Hijau - Mengandungi Herba
💚GLA COMPLEX, 💚Garlic Complex, 💚PEPPERMINT GINGER PLUS, 💚DTX COMPLEX.

Grey - Supplement yang power. Utk turunkan kolestrol & mencairkan darah. ( Perlu dapatkan nasihat Doctor bg yg ambil utk turunkan kolestrol.
⚙️PYTOCOL-ST, ⚙️OMEGA GUARD,⚙️ COQ-TROL PLUS.

#diariustazah
#sihatceria
#healthynutrition
#healthysolution
#shakleedifference

Tuesday, 21 August 2018

TESTIMONI VIVIX : HIGH BLOOD PRESSURE

TESTIMONI VIVIX : HIGH BLOOD PRESSURE

I have high blood pressure that is controlled by a diuretic and beta blocker combination. Usually even with medication, my systolic ranges between 129-138 and my diastolic between 75-83 and my pulse would range anywhere from 80-91 (rarely dropping below 80).

After five days on Vivix, my blood pressure was 111/69 and pulse 59. The only thing different that I have been doing prior to this low reading is Vivix.

The past few days my BP seems to be consistently around 122/73 and pulse 70. That's pretty pleasing to me. I hope to eventually be able to come off all medications.

I have not been on any other medications nor changed my diet any and my exercise level is still around 7500 steps a day, with some light resistance workouts with 5 lb. weights.

Overall, I have more energy and am better able to concentrate. I recommend taking Vivix in the morning so you can get the benefit of more energy throughout the day.

~Genia Powell~

Monday, 20 August 2018

📚Program 1 hari 1 hadith

📚Program 1 hari 1 hadith

📖 Sabda Nabi s.a.w yang bermaksud.......

"Ada tiga golongan, di mana Allah tidak akan bercakap dengan mereka pada hari kiamat.Mereka itu ialah:

1⃣Orang yang suka memberi, tetapi suka menyebut- nyebut pemberiannya itu.

2⃣Orang yang menawar-nawarkan dagangannya dengan sumpah palsu.

3⃣Orang yang suka berpakaian berjela-jela kerana sangat luasnya.

(Dari Abu Dzar r.a.: HR Muslim-jilid I - no 83)

Sunday, 19 August 2018

DOA YANG TERBAIK PADA HARI ARAFAH

DOA YANG TERBAIK PADA HARI ARAFAH

Doa ini saya #copypaste daripada Ummi TradisiZuriat di Facebook beliau.

Sungguh terkesan di hati saya. Semoga saya istiqomah mengamalkan doa ini di dalam solat Dhuha dan Tahajud saya. Aamiiin...

✔1. Ya Allah kurniakanlah padaku Kejayaan terbesar - selamat dari api neraka dan masuk ke Syurga Firdaus

✔2. Ya Allah masukkanlah aku dan keluargaku dalam golongan yg beriman.. yang menerima kitab amal di tangan kanan kami.

✔3. Ya Allah, Kurniakanlah padaku kematian yang diberkati. Izinkan aku mengucapkan syahadah sebelum aku menghembuskan nafas terakhir. Kurniakanlah padaku syafaat Rasulullah (saw).

✔4. Ya Allah masukkanlah aku dalam kalangan Rasulullah (saw), keluarganya dan para sahabat di Syurga Firdaus.

✔5. Ya Allah selamatkanlah rakan-rakan bukan Islam ku dari neraka. Kurniakan mereka hidayah Islam.

✔6. Ya Allah, satukan aku dalam Syurga Firdaus dengan orang-orang yang aku sayangi semata-mata kerana Mu.

✔7. Ya Rabb, sempurnakan agamaku dan ibadatku. Selamatkan aku daripada kejahatan dan izinkan aku menyempurnakan sebahagian daripada agamaku.

✔8. Ya Allah terimalah amalan baikku dan tingkatkan pahala dan rahmat untukku. Padamkan dosa-dosaku dan ampunkan aku sepenuhnya. Limpahi rahmatMu untukku dan selamatkanlah aku dari kehinaan pada hari hitungan amal.

✔9. Ya Allah, apabila aku mati, biarlah jiwaku dan rekod amalanku menjadi amalan tertinggi

✔10. Ya Allah kurniakan aku, ibu bapaku, keluarga dan anak-anakku bimbingan, ketabahan dan peningkatan Iman.

✔11. Ya Allah, masukkan aku dalam golongan yang Engkau lindungi, mendapat pengampunan Mu dan mendapat naungan pada hari ketika tidak ada naungan selain dari Arash Mu.

✔12. Oh Tuhanku, tingkatkan keyakinan dan tawakkalku padaMu. Janganlah ada keraguan dalam kepercayaanku dalam keesaan Mu, kehebatan Mu dan kekuasaan Mu.

✔13. Ya Allah tingkatkanlah kecintaanku untuk Mu dan Nabi Mu (saw).

✔14. Ya Allah ampunilah aku dan tingkatkanlah kurnian Rahmat dan Rezeki Mu

✔15. Ya Allah berilah aku lebih banyak peluang untuk berbuat baik dan mendapat keredhaanmu.

✔16. Ya Allah ya Rabb, sucikan niatku hanya untuk Mu semata dan lindungi aku dari menunjuk-nunjuk atau kebanggaan palsu. Selamatkan aku dari sifat angkuh, sombong, menunjuk nunjuk dan mengungkit ungkit nikmat.

✔17. Oh Penciptaku dan Tuhanku, jangan biarkan aku sendirian. Berkati aku dengan pasangan yang sesuai dan anak-anak yang akan menjadi penyejuk mataku.

✔18. Oh Tuhanku, jadikanlah aku dari orang-orang yang sabar dan patuh kepada Mu dan kepada ibu bapaku.

✔19. Selamatkanlah aku dari Fitnah Dajjal.

✔20. Selamatkanlah aku dari azab kubur dan azab api neraka.

✔21. Ya Allah, tingkatkanlah usahaku dalam kerja-kerja Sadakatul Jariah.

✔22. Ya Allah, berkati hidupku dengan kesihatan yang baik, agar aku dapat bersujud padamu dengan mudah sehingga akhir hayatku.

✔23. Ya Allah, lindungi aku dan seluruh umat Islam dalam menentang penindas-penindas yang zalim. Selamatkan kami dari fitnah dan permudahkanlah bagi kami mengharungi zaman yang sukar ini.

✔24. Tuhanku, berkati hidupku dengan yang terbaik di dunia ini, yang terbaik di akhirat nanti dan selamatkanlah aku dari api neraka. Sesungguhnya aku memang memerlukan kurniaan dari Mu Ya Allah.

✔25. Ya Allah tingkatkanlah kesyukuranku semata-mata kepada Mu.

✔26. Ya Rabb, selamatkan aku dari kemunafikan.

✔27. Ya Allah, izinkan aku dan isteriku menjadi antara jemaah menunaikan Haji sebelum kami dijemput olehMu..

✔28. Ya Allah lindungi kami dari syaitan, jin dan arak. Lindungi kami dari perbuatan jahat dan niat mereka.

✔29. Ya Allah ampuni dan berilah rahmat kepada ibu bapa kami, kerana mereka menjaga kami ketika kami masih kecil.

✔30. Ya Allah, aku berdoa dan memohon daripadamu untuk mengurniakan bimbingan kepada pemuda dan umat Islam. Selamatkan kami semua dari kufur, putus asa, salah laku dan syirik.

✔31. Ya Allah berikan aku kekuatan untuk melawan kemalasan dan tidur, semoga aku dapat bangun untuk tahajjud dan solat subuh setiap hari.

✔32. Ya Allah kurniakanlah kami zuriat keturunan yang soleh dan solehah.permudahkan urusan kami Ya Allah..

SEGALANYA TENTANG ALFALFA DAN LECITHIN

SEGALANYA TENTANG ALFALFA DAN LECITHIN LECITHIN adalah pengemulsi lemak yang bermaksud membantu campuran bahan-bahan lemak dan berasaskan...