Monday 10 October 2016

DHA dan EPA untuk MATA KITA

[EPA & DHA untuk MATA SIHAT]
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Rentetan daripada masalah rabun yang saya alami, maka saya tidak mahu ia di'waris'kan kepada anak-anak. Justeru, saya pastikan anak-anak mendapat manfaat DHA dan EPA untuk kesihatan mata mereka seawal usia dalam kandungan!

DHA dan EPA boleh didapati dalam minyak ikan (omega-3) seperti salmon, tuna, makarel, sardin dan pelbagai ikan dari lautan sejuk. DHA melindungi radang mata dan membantu meningkatkan fungsi mata. Pakar nutrisi mencadangkan kita hendaklah memakan ikan sekurang-kurangnya 2 kali seminggu!

Walaupun kami sekeluarga gemarkan ikan sebagai 1 daripada hidangan wajib dalam menu harian kami, namun saya tetap memberikan suplimen omega-3 kepada suami dan anak-anak. So saya sediakan Omega Guard Shaklee :-) ia adalah minyak ikan terbaik kerana penghasilannya melalui 3 peringkat penyulingan!

Lega rasanya sebab Ainin dan Aisyah boleh 'menerima' Omega Guard, lebih-lebih lagi Si Ainin! Hahahha... siap boleh gigit macam gigit buah anggur je hehehehhe.... lepas ni giliran Faqih pulak untuk di'paksa' menelan #vitaminmata ni ;-)

#tsunamishaklee 
#cintaturbo6
#ustazahceria
#vitaminmata


No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...