Thursday 27 October 2016

PEMILIHAN PENCUCI MUKA PENTING UNTUK KULIT WAJAH YANG BERSERI

[Ini kisah SAYA]

SAYA? ye saya lah ;-) pemilik wall ini... hihihi..

Saya mula pakai pencuci muka ketika usia 16 tahun. Sebab masa tu musim budak baru baligh kot sebab muka naik banyak jerawat halus! Huhuhuhu...

Mak belikan pencuci muka jenama ape entah masa tu tengah glamour. Guna habis 1 tube muka biasa je..jerawat macam tuuuu jugak! Grrrr...

Masuk usia awal 20an....
Saya 'try and error' pelbagai produk pencuci muka. Tapi yang kekal hanyalah jenama Safi ~ konon2nye trademark dia 'suci lagi menyucikan' gitulah hahahahha...

Selepas berkahwin, saya dan suami berkongsi kesukaan dan pilihan pencuci muka yang sama iaitu GARNIER! Macam biasalah, iklan dan trademark dia tu...hahhaha...

So sekarang ni apa masalah kami???? Hmmmm...

Jerawat takde tapi KULIT KERING!!!! adusssss... kadang-kadang rasa tegang kulit muka ni! Sampai satu tahap tu, pedih bila kena aircond atau setiap kali lepas mencuci muka. Pastu JERAGAT pulak ade!!! Aarrggghhhh... bila jeragat ade, nampak muka kita agak kusam dan ala2 nenek sihir tau! Hukhukhuk...

Ketika usia 30 tahun.....
Saya telah mengambil jalan selamat dan yakin dengan kelebihan yang ada pada produk SHAKLEE. So kami berdua gunakan NUTRIWHITE Facial Foam ;-)

Alhamdulillah, it works!!!! Yes, it works!!! Kulit kami tidak lagi kering....malah lebih lembut dan rasa gebu...paling syok apabila setiap kali lepas cuci, kulit muka rasa segaaarrrrrrr!!!! Ahhhh....nyamannye... ;-)

Paling best lagi, jeragat saya mula pudar (yang ni baru perasan selepas 3 minggu penggunaan)!!! Yeaayyyyyyy :-)

So korang yang ade masalah kulit dan produk pencuci muka, jom guna NUTRIWHITE ! Dijamin muka korang pasti berseri lepas ni ;-)

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...