Monday 3 October 2016

MINYAK IKAN OMEGA-3 dan kesihatan menyeluruh...

Asid lemak omega-3 terbaik ditemui dalam Omega Guard Shaklee.

Amat penting dan sangat diperlukan oleh tubuh bagi mengurangkan risiko penyakit jantung koronari, mengawal tekanan darah, mengurangkan masalah lelah dan batuk berkahak bagi kanak2 khususnya.

Omega-3 juga penting bagi ibu hamil dalam usaha membantu perkembangan fungsi otak dan penglihatan bayi. Bagi peringkat kanak2, omega-3 penting untuk membantu perkembangan otak dan fokus dalam pembelajaran.

Minyak omega-3 juga bersifat anti-radang iaitu ia mengawal kesakitan. Kalo sakit sendi, sakiy urat, sakit gigi, silalah telan Omega Guard!

******************************************

[PILIHAN LELAKI PERKASA]

~ Omega Guard + Vitamin E + Zinc Complex ~

Omega Guard untuk memelihara #kesihatanjantung, #sendi dan #mental lelaki.

Vitamin E membantu mengurangkan kerosakan pada sel-sel sperma yang biasanya terdedah kepada serangan radikal bebas. Lelaki yang MEROKOK wajib ambil Vitamin E sekiranya anda belum berjaya buat isteri anda hamil !

Zinc Complex membantu meningkatkan kualoti, kuantiti dan morfologi sperma.

=================================

[OMEGA GUARD UNTUK KURUS]

~ Omega Guard + Lecithin ~

Konsisten dengan OmegaGuard disamping jaga pemakanan dan amalkan gaya hidup aktif, lebih cepat kesannya dirasai.

Minyak ikan omega-3 bantu meningkatkan hormon Leptine yang mengawal selera makan dan memberikan rasa kenyang lebih panjang. Justeru, ia juga membantu mengawal masalah OBESITI dengan cara membakar lemak2 di bawah kulit.

Lecithin pula mengemulsi lemak2 iaitu dengan memecahkan lemak2 kepada molekul yang lebih kecil agar lemak lebih mudah bergerak seterusnya dibuang dari badan dengan lancar.

=================================

[OMEGA GUARD UNTUK LELAH]

Minyak omega-3 amat baik untuk merawat lelah atau asthma. Ia mencAirkan kahak. Asthma atau lelah terjadi disebabkan oleh banyak kahak yang menyumbat salur pernafasan.

Apabila asthma atau lelah berlaku, salur pernafasan akan membengkak. Pengidapnya akan mengalami sesak nafas. Minyak omega-3 bersifat anti-radang. Ia membantu menyurutkan bengkak pada salur pernafasan itu tadi.

=================================

[OMEGA GUARD UNTUK KOLESTEROL]

~ Omega Guard + Phytocol ~

Minyak ikan omega-3 menjaga pembuluh darah arteri daripada mendapan lemak dan kolesterol.

Gabungan dengan phytocol yang terdiri daripada sterol dan stenol membantu melawan kolesterol LDL seterusnya merendahkan tahapa kolesterol LDL dalam badan.

Kalau takmo makan Phytocol, makanlah 200 batang lobak merah atau 70 keping roti gandum atau 425 biji tomato SETIAP HARI ;-)

=================================

[KAWAL TEKANAN DARAH]

~ Omega Guard + Garlic Complex ~

Minyak ikan omega-3 daapat mengurangkan hipertensi serta menurunkan tekanan darah. Iabturun mengurangkan trigliserida disamping melambatkan pengumpulan plak pada arteri.

Minyak omega-3 juga meNgurangkan risiko detak jantung abnormal yang mengakibatkan serangan jantung atau strok. Amalan minyak omega-3 membantu menjadikan pembuluh darah lebih elastik dan haalus.

Bawang Putih memang diamalkan secara tradisional sejak turun temurun untuk bantu kawal peredaran darah.

Walau bagaimanapun, bukan semua orang sanggup menelan 1 labu bawang putih tu setiap hari. Jika digunakan dalam masakan pon, hanya beberapa ulas sahaja yang diperlukan.

Bawang putih membantu mengawal tekanan darah normal. Ia dapat menggalakkn kesihatan  kardiovaskular serta mengurangkan kolesterol LDL, trigliserida dan kelikatan darah.

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...