Wednesday 3 January 2018

T U R N I N G . P O I N T . O F M Y. L I F E

T U R N I N G . P O I N T . O F
M Y. L I F E

Dalam banyak2 hal yang berlaku dalam hidup saya, ada 1 perkara yang betul2 buat saya teruja dan berjanji pada diri sendiri untuk terus berpegang dan memastikan ia dapat dicapai dan menjadi 'bench mark' dalam kerjaya saya sebagai seorang guru.

Nak tahu apa dia?

Kejayaan 10 orang Pengakap Kanak-kanak mendapat Lencana Keris Perak (2013).

Kalau awak jadi cikgu penasihatnya, awak pun seronok kan? 😊😊😊 Keris Perak merupakan lencana ke-2 yang dianugerahkan dalam Pengakap Kanak-kanak khususnya di sekolah rendah.

So, apabila saya diarahkan bertukar ke sekolah lain, lebih2 lagi sekolah baru saya tu tak ada lagi murid2 Pengakap yang dapat apa2 sijil, maka saya lebih lagi la berkobar-kobar nak pastikan mereka ini mendapat 'sesuatu' apabila keluar dari sekolah.

Maka, dengan penuh rela hati dan berbesar hati, saya menerajui pimpinan Pengakap di skeolah baru. Yang lagi menyeronokkan, apabila saya dibantu dengan rela hati oleh 10 orang guru2 sekolah tersebut. 👍👍👍👍 terima  ye cikgu2! 

So, 2018 adalah 'Road to Keris Gangsa' lah untuk SK SKI. inshaa Allah.. semoga  apa yang telah  rancang, dapat dicapai pada Oktober  2018 ini.

Dan,
Untuk itu, ustazah  lebih fokus jaga kesihatanlah ni. Keep on supplements dan pastikan diri sentiasa positif dan ceria supaya rakan2 guru dan murid pengakap pun ceria dan senang hati follow apa yang ustazah dia ni dah plan baiiiiikkkk punya untuk diorang. Hihihi...

:::::

Emmm... pagi tadi breakfast dengan ESP Coklat dan roti sapu peanut butter. So, mood ustazah sangat happy 🙌🙌🙌🙌🙌😘😘😘

Sekian,
Aminah Syuhadah
Pemimpin Pengakap SKSKI.

#diariustazah
#sihatceria
#duniapengakap2018

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...