Saturday 13 January 2018

M Y . H A P P I N E S S

M Y . H A P P I N E S S

Jika ada yang perasan, dulu saya seorang perengus, pemarah, mulut lancang, garang tak bertempat. Huhuhu.. betul kan?

Tapi saya rasa sejak beberapa tahun kebelakangan ini, saya lebih cool and steady rasanya. Hehehehe... betul ke? Rasanyalah... hahaha... Tapi, seriously, dulu saya memang macam tu.

Masa berlalu... mengubah segala perspektif saya tentang kehidupan...

Maaf, segalanya bermula sejak saya struggle buat bisnes vitamin ni. Betul! Tak tipu! Saya follow upline yang mementingkan kesederhanaan, penjagaan hubungan dengan Yang Maha Memberi Rezeki, penjagaan hubungan dengan sesama insan dan makhluk alam.

Saya belajar konsep muhasabah diri yang sebenarnya melalui upline. Secara tak langsung, dahulunya berzikir dan beribadat sebab nak dapatkan sales, tapi sekarang, perkara tu dilakukan secara semulajadi. Dah jadi tabiat dah. Segala deria ni tak terbiasa dah nak mengucapkan kalimah-kalimah yang baik-baik... Alhamdulillah..

Saya juga menjadi seorang yang lebih positif . Lebih terbuka menerima pandangan, teguran dan nasihat. Saya kini lebih ramaaaaiiii kenalan, kawan dan sahabat!!! 😍😍😍😍 seronok kan!!

Oleh itu korang semua,

Doakan saya terus menjadi muslimah yang solehah yang sentiasa ingin berubah ke arah kebaikan dan istiqomah. Aaamiiin....

Sekian,
NUKILAN HATI
Aminah Syuhadah
Insan Kerdil Yang Ingin Berubah ke Arah Kebaikan. 😊😊😊

#diariustazah
#shakleeeffect

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...