Wednesday 31 January 2018

Sekarang, baru saya faham

Sekarang, baru saya faham!
:
:

Sejak join bisnes vitamin, baru saya faham konsep MLM yang sebenar.

Multilevel Marketing adalah sebuah bisnes yang unik. Bukan setakat jual produk, tapi aku kena bina empayar besar bisnes ini. Ia dah jadi bisnes aku sendiri dan bakal diwariskan kepada anak-anak kelak.

Bisnes MLM tak boleh lebih daripada SATU!

Kenapa?

1 - Tujuan utamnya adalah untuk.mendapatkan kebebasan masa dan wang.

Dah kalau buat dua tiga bisnes MLM, pastu mestilah nak kena hadir dua tiga perjumpaan yang berbeza, pastu nak kena rancang pulak marketing strategy yang berbeza... kan buang masa namanya!? So, mana perginya hasrat nak ber'time-freedom' tu? Hahahaah....

2 - Prospek kompius.. dia ni apehal buat dua tiga bisnes ni? Produk yang dia jual.ni tak.okey ke? So, prospek pun lariiiiikkkk! Huhuhuhu.... lebih rumit lagi bila nak rekrut ahli. Prospek mula curiga yang dia  bermasalah. Hahahah.....

3 - MLM is about DUPLICATION. Apa yang upline buat, itulah yang downline buat. Dah tu, kalai dua tiga bisnes? Aku yang jadi downline pon pening. 😢😢😢

4 - Tapi..... masih boleh lah mung nok jual kek ke...nak jual kain pasang ke...nak jual sabun ke... janji JANGAN buat MLM kedua ketiga keempat..... sebab? Baca balik points atas.

5 - Nak betul2 berjaya, kena FOKUSlah kat satu bisnes MLM je. Janganlah tamak..... sian  downline.....pening dia!

6 - MLM biz ni kena PULUN! Kali ini betuk, kena TAMAK!  Tapi....tamak untuk kembangkan empayar sendiri yang satu itu je tau! 😎😎😎

Okey, sekian makcik membebel di awal pagi 1 February 2018.

#diariustazah
#konsepsebenarMLMbiz

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...