Thursday 11 January 2018

S T R U G G L E for Success

Kali pertama saya 'struggle' dalam hidup ini ialah masa zaman ambik Ijazah dulu.

Kaw-kaw punya belajar sebab bimbang kawan-kawan bilik sebelah boleh skor markah lebih tinggi. Ngehngehngeh..... lagi pulak aku ada seorang kawan ni, dia punya study, kita lalu kat tepi pun dia macam tak nampak. Huwaaaaa!!!!

Kerana itu, saya belajar bersungguh-sungguh! Saya buat jadual belajar yang rapi. Saya study smart and hard! Saya buat nota. Aku makan kismis dan kurma banyak-banyak. Kotlah boleh terus lekat kat otak ni apa yang saya baca. Hihihihi....

Hasil struggle gila-gila tu akhirnya berjaya jugak saya capai pointer 3.50 paling kurang, untuk setiap semester 😎 . Cuma, tak delah sampai dapat Anugerah Pengarah IPIS time tu. Hahahah...

:::::

Masa mula-mula buat bisnes vitamin ni dulu pun saya struggle gak. Sebab nak dapatkan customer bukan senang tau! Hari-hari nak kena iklankan dan kongsi kebaikan vitamin-vitamin yang saya makan ni.

Tapi sekarang, dah mudah dah saya dapat pelanggan. Sebab saya ada cara aku sendiri  😎 . Hehe... nak tahu ke? Meh saya kongsi  yang saya apply untuk struggle dalam bisnes saya.

Nombor Satu.

KONGSI. Apa sahaja vitamin yang saya makan, saya share kebaikannya dengan mak abah, adik2, kawan2, tak kiralah secara maya atau kawan2 ber'hu-ha' saya tu.

Sebenarnya susah jugak nak share dengan kawan-kawan sendiri ni. Huhuhu..... tapi ramai je kawan-kawan saya yang beli vitamin daripada SID lain. Tak mengapa, asalkan mereka selesa untuk berkomunikasi tentang vitamin tu  😊👌.

Nombor Dua.

SPONSOR. Saya sebagai Distributor, saya kena rajin rekrut orang ramai untuk makan vitamin dengan  harga 15~20% lebih murah daripada harga jual. Sponsor keahlian ni bermaksud, keahlian mereka adalah di bawah tanggungjawab saya. So saya lah yang kena follow up and follow through tentang vitamin2 yang korang dah beli dengan saya.

Nombor Tiga.

SERVIS.  Sebagai penaja, wajib bagi saya untuk perkhidmatan 'servis' apa yang telah korang beli daripada saya.   Saya kena follow-up dan follow-through vitamin yang korang dah makan. Kena ambil tahulah apa yang berlaku selepas korang amalkan vitamin, kan?

Inshaa Allah, saya  takkan lepas tangan. Tapi  jika ada dalam kalangan korang yang saya tak follow up, tolong ingatkan saya  dengan klik di sini www.wasap.my/60123618431 supaya saya maasukkan nama koramg dalam senarai servis saya. 

:::::

Apa-apa sahaja bisnes, boleh apply tips struggle saya ni. Semoga bisnes korang maju dan kongsikam dengan orang lain. 👍👍😊😊

Sekian,
Aminah Syuhadah
Strive to Success 💪💪💪💪

#diariustazah
#tipstruggle

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...