Saturday 31 December 2016

KEPENTINGAN KOLAGEN

33% protein tubuh kita terdiri daripada kolagen. Dan 75% kolagen adalah pada kulit.

Kolagen juga terdapat pada kornea, kanta mata, tulang, tulang sumsum, gigi, rambut, kuku, tendon, rawan sendi, jantung, buah pinggang, salur darah dan sistem limfa.

Korang tahu tak bahawa setiap tahun kita kehilangan kira-kira 1.5% kolagen selepas usia 25tahun!!!!

Waaaarrgghhhh!!! Kalau umur aku sekarang dah 30 tahun, maknanya kolagen aku dah hilang sebanyak 7.5%!!!! Oh my Goddddd!!!!

Dan selepas usia 45 hingga 50 tahun, kita hilang SEPARUH daripada kolagen yang ada!!! Oh no!!!! Huhuhuhu....

So, that's why we should take supplements as COLLAGEN untuk 'top up' semula kolagen yang telah hilang itu.....

Kolagen terbaik adalah daripada kolagen ikan. Shaklee Collagen Powder didatangkan daripada sisik ikan merah laut dalam. Ini kerana, ikan merah laut dalam lebih tinggi nilai protein dan jaaauuuhhhh dari pencemaran.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Kolagen amat penting untuk meningkatkan tahap kesihatan kita. Ini penting untuk :-

MELEMBAPKAN KULIT

EKSTRAK PFAFFIA digabungkan dengan ekstrak camellia japonica, ia membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Asid hyaluronic mampu mengikat amaun air yang banyak, lalu ia amat berperanan dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lebih lembut, lembap dan licin! 

MEMULIHKAN MASALAH KULIT

Dalam SCP pon ada VITAMIN C & Vitamin B.

Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menetang radikal bebas yang merosakkan kulit kita.

Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen dalam sel.

Justeru, kulit yang masih mempunyai kolagen yang mencukupi, amat sukar untuk meninggalkan parut pada permukaan dermis tersebut.

MENYUBURKAN RAMBUT & KUKU SIHAT

Rambut sering gugur? kuku kusam dan rapuh?

Itu bermakna rambut dan kuku amat kekurangan kolagen!

MENGANJALKAN KULIT & PAYUDARA

ELASTIN DARIPADA KOLAGEN IKAN

Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik!

Wowwwww!!!! Macam dalam iklan TV tu kan ;-P hahhahaha....

Kolagen ikan mengandungi elastin yang berpadu tenaga dengan kolagen untuk mengekalkan ketegangan kulit, anjal dan elastik.

MELAMBATKAN PROSES PENUAAN

[TAMPAK LEBIH MUDA]

Kolagen membantu kuatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula rambut. Hmmm...nak rambut cantik dan lebat amalkan kolagen! ;-)

Kolagen juga bantu kuatkan kuku. Siapa yang ada bintik putih pada kuku tu, eloklah amalkan kolagen, ia akan hilang :-) pangkal kuku juga akan dapat mengekalkan warna yang sihat :-)

Seperti yang kita tahu, kolagen adalah untuk kecantikan kulit. Amalkan kolagen dengan konsisten dapat mengurangkang gejala kulit kering  dan keanjalan kulit bertambah baik.

Selain itu, kulit juga akan sembuh dengan cepat dan ini akan membantu mengurangkan kesan parut!!!! Wooowwww!!

So guys! Apabila kulit anjal...parut semakin pudar....kurang garis halus pada mata.....kurang kedutan pada kulit... bukankah itu menampakkan kita LEBIH MUDA?? ;-)

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Moh kite berkolagen! Dapatkan SHAKLEE COLLAGEN POWDER dengan harga RM298 (15 sachets) daripada UstazahCeria [ 012-3618431 ] atau layari FB [Aminah Syuhadah] atau 'follow' IG UstazahCeria @aminahsyuhadah :-)

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...