Saturday 28 January 2017

SET HAMIL SHAKLEE (Basic)

Muahahahaha.... sapa lak yang amik giliran hamil selepas ni?

Sila beramal dengan SET HAMIL SHAKLEE (Basic) ;-)

Mak sihat, inshaa Allah anak pun sihat :-)

Okeh, meh sini nak cerita serba sedikit mengenai fungsi vitamin-vitamin yang ada dalam Set Basic Kehamilan ni.

Kenapa kena ambil sekurang-kurangnya 3 vitamin ni untuk dapatkan kandungan yang sihat? Hehehe....

.........

Kebiasaanya, ibu hamil seringkali berhadapan dengan masalah hemoglobin darah yang rendah (bacaan HB bawah 10).

Jika seseorang memiliki jumlah hemoglobin yang lebih rendah dari ukuran normal (11 -14gm), ia menandakan bahwa kadar oksigen dalam darahnya juga cukup rendah.

Ibu hamil yang mengalami HB rendah, kebiasaannya mengalami anemia dan sesak nafas. Lebih kritikal lagi, boleh berlaku masalah pada jantung, kerana jantung terpaksa bekerja lebih keras bagi mengatasi kekurangan oksigen dalam darah.

✩ oleh itu, vitamin yang paling sesuai bagi membantu meningkatkan dan menstabilkan hemoglobin darah (11-14gm) dan mengurangkan risiko anemia bagi ibu hamil ialah VITALEA IRON FORMULA (zat besi).

...........

Asid folik menolong melindungi bayi dalam kandungan anda daripada kecacatan dalam sistem sarafnya (kecacatan tiub neural) seperti spina bifida.

Spina bifida berlaku apabila pelindung yang melitupi saraf tunjang bayi tidak tertutup dengan sempurna. Ini boleh menyebabkan kerosakan saraf kekal.

Dalam masa 12 minggu pertama kehamilan, otak dan sistem saraf bayi terbentuk dan berkembang dengan pesat. Oleh sebab itu, adalah sangat penting untuk mengambil folic acid setiap hari pada masa itu.

✩ oleh itu, vitamin yang mengandungi asid folik ialah B  COMPLEX. Ini kerana asid folik adalah salah satu vitamin dalam kumpulan B.

............

Vitamin C merupakan antioksidan dan membantu dalam meningkatkan ketahanan terhadap jangkitan dan penyembuhan luka.

Ia juga dapat meningkatkan penyerapan zat besi dalam makanan bagi mencegah anemia.

Pengambilan Vitamin C semasa kehamilan adalah sangat bagus! Ada kajian yang menunjukkan wanita yang kurang mengambil Vitamin C , dengan mudah mengalami kebocoran air ketuban dan kelahiran pra matang.

[Am J Obstet Gynecol. 2003 August ; 189 (2) : 519-25]

✩ vitamin C Shaklee iaitu SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS amat sesuai untuk ibu hamil kerana ia mengandungi 500gram vitamin c yang diperlukan oleh tubuh sehari. Kiranya ngam-ngamlah dengan keperluan tubuh kita.

SR VITA-C Plus ini amat tepat diambil bersama dengan VITALEA IRON FORMULA! 

========================

Order & Consultation:
012-3618431
017-3129349

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...