Monday 9 January 2017

Apa Yang Ada dalam VIVIX????


@@@@@@@@@@@@@@@

Dah berhari-hari aku post tentang VIVIX. Terutama manfaat suplimen ini dalam meningkatkan tahap kesihatan penghidap-penghidap penyakit kronik.

Hmmm....sebenarnya...apa yang buat VIVIX ni jadi suplimen terbaik? Apa yang ada dalam VIVIX ni?

«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«
[ It's All About RESVERATROL!!!!]
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»««»

Apa tu?

Resveratrol adalah sebatian polifenolik semula jadi yang terdapat dalam kacang tanah, anggur, wain merah, dan beberapa buah beri.

Apabila diambil secara lisan (dimakan), resveratrol mudah diserap oleh manusia, tetapi bioavailabiliti adalah agak rendah kerana ia cepat dimetabolismakan dan dihapuskan.

Dalam kajian klinikal, resveratrol telah terbukti mempunyai banyak fungsi biologi, yang mungkin boleh digunakan untuk pencegahan dan / atau rawatan kanser, penyakit jantung, dan penyakit neurodegenerative.

#Penyakit jantung:

Ia dianggap membantu mengurangkan keradangan, LDL atau kolesterol "jahat", dan membuat ia lebih sukar bagi pembekuan untuk membentuk yang boleh membawa kepada serangan jantung.

#Kanser:

Ia boleh mengehadkan penyebaran sel-sel kanser dan mula membunuh mereka.

#Alzheimer:

Ia boleh melindungi sel-sel saraf daripada kerosakan dan berjuang pembentukan plak yang boleh membawa kepada penyakit ini.

#Diabetes:

Resveratrol membantu mencegah rintangan insulin, satu keadaan di mana badan menjadi kurang sensitif kepada darah yang mengurangkan gula hormon insulin. Keadaan ini boleh menyebabkan kencing manis.

#tsunamishaklee
#pengedarshakleeklang
#promosivivix

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...