Friday 20 January 2017

DIABETES MELLITUS : CARA ELAKKAN KAKI KENA POTONG

Penghidap kencing manis atau Diabetes Mellitus seringkali menghadapi komplokasi jangkitan dan gangrene.

Kenapa itu sering terjadi?

Tubuh manusia normal dilengkapi dengan sel darah putih yang bertindak sebagai benteng memerangi 'penceroboh' seperti bakteria, virus dan mikroorganisma yang menyerang tubuh manusia.

Tetapi.... sistem imun pesakit kencing manis adalah sangat berisiko tinggi untuk terjejas! Diabetes Mellitus menyebabkan neuropati dalan jangka masa panjang, iaitu kerosakan pada sistem saraf tubuh. Maka, apabila sistem imun badan lemah, ia lebih membuka ruang yang lebih besar kepada mikroorganisma untuk menyerang!!!

CARA NAK ELAK DARIPADA KAKI KENA POTONG AKIBAT KENCING MANIS
=================================

Amalkan VIVIX!

Apa yang ada dalam VIVIX yang boleh membantu pesakit diabetes yang mengalami luka kaki daripada dipotong? 

Macam ni....

VIVIX ni adalah kombinasi Resveratrol dan polofenol, yang merupakan 'super power antioxidants and anti-inflammatory'.

Anthocyanins daripada Lobak Ungu (dalam VIVIX) bertindak sebagai anti-radang, anti-mikrob dan anti-carcinogen yang membantu mengurangkan risiko penyakit jantung serta penyakit-penyakit kronik yang lain. Asid klorogenik yang ada dalam purple carrot ini turut bertanggungjawab mengurangkan paras gula dalam darah.

Kandungan Vitamin C yang tinggi di dalam ELDERBERRY (dalam VIVIX) sangat bermanfaat dalam mengubati penyakit yang disebabkan oleh jangkitan (infection) daripada virus dan bakteria.

DAN....

Yang paaaaaliingg penting sekali bagi pesakit Diabetes untuk elakkan daripada kena potong kaki ialah

"Makanan Berwarna Ungu Kaya Antioksidan, Antosianin dan Polifenol"

3 daripada 4 ramuan utama VIVIX adalah tumbuhan berwarna UNGU (Muscadine Grape, Lobak Ungu, Elderberry). Mashaaa Allah......

Makanan ungu mengandungi antosianin, yang merupakan bahan kimia yang dapat meningkatkan kesihatan dan membantu melindungi sel-sel dan menyembuhkan tubuh kita. Kajian menunjukkan makanan berwarna ungu memainkan peranan aktif dalam kesihatan mata dan kesihatan jantung, mengurangkan percambahan sel kanser dan banyak lagi.

=================================

So, JANGAN TUNGGU LAGI!!!!! cepat dapatkan VIVIX hari ini ;-)

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...