Wednesday 2 August 2017

ONLINE BUSINESS UNTUK SI PEMALUA

Seronok rupanya berbisnes 😊 tapi... I dulu malu nak bisnes-bisnes ni😝😝 maklumlah, I Kan PEMALU 😌😌😌😌😌 kikikiki... so I pilih perniagaan secara atas talian... Senang.. tak perlu jumpa-jumpa orang nak promosikan produk. Dah 'deal', barulah 'dating'... Hihihihi...

So memang sesuai sangatlah online business ni dengan orang-orang yang 'payah buka mulut' apabila berhadapan dengan orang luar.

Sebenarnya,

Ada beberapa tips yang Saya boleh kongsikan dengan anda di luar sana yang PEMALU macam Saya (meow meow 😝😝) yang nak mulakan bisnes atas talian khususnya.

Sebelum Tu, apa 'tools' bisnes online korang? Saya selalu guna FB dan Instagram je. Tapi Blog Pon Saya ada jugak 😎 Hehehe...

==========================
APA YANG SAYA BUAT UNTUK MANTAPKAN BISNES SHAKLEE SAYA WALAUPUN HANYA SECARA MAYA?

1. Rajin-rajinlah expose diri di laman sosial dengan update status yang bermanfaat. Jangan merapu meroyan banyak sangat di situ sebab ia tak bagus sebenarnya untuk profile kita 😎

2. Gunakan laman sosial sebagai medan sebaran ilmu atau fakta-fakta berguna. Tak kisahlah apa topik pun, asalkan memberi manfaat-manfaat kepada pembaca.

3. Sesekali share kebaikan produk yang Kita jual. JANGAN sesekali sebut atau kondem produk orang lain walaupun produk Kita banyak testimoni kejayaan! Hanya cerita tentang produk Kita je.

4. Blog-walking .... Rajin-rajinlah tinggalkan komen kat blog orang 😊 ibarat 'Assalamualaikum' la kalau lalu depan orang tu...Heheh....

5. Sentiasa bertanya khabar si pembeli melalui Wasap / Messenger... Saya rajin forward hadith atau kata-kata hikmah kat semua pelanggan-pelanggan Saya 😘 kadang-kadang forward DOA...

Hmmmm.... Bagi 5 Tips je dulu. Nanti update lagi. Inshaa Allah... Nak pegi makan pulak ni 😝😝

Aha!!! Singgah blog saya diariustazah.blogspot.my ..... Macam-macam info dalam Tu. Dunia PENGAKAP...Family planning....Produk Shaklee... 😊😊 Silalah ye!

#tsunamiturbo
#liveamazing
#sihatceria

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...