Saturday 19 August 2017

KURUS TANPA SUPLEMEN/VITAMIN

Boleh je nak kurus tanpa amik apa2 vitamin 😎 senaman 3 Kali seminggu (15-20 minit/sesi) confirm kurus dalam Masa sebulan!

Tak caya???

Wehhhh...Aku dah buat Lah!!! Hahahahahah....

Tapi...Kesannya SANGAT berbeza selepas Aku kurus dengan mengamalkan bersama beberapa vitamin (sejak 5 tahun kebelakangan ni).

Tubuh Kita perlukan multivitamin dan multimineral untuk kekalkan metabolism tubuh. Apabila kadar metabolik tinggi, badan Kita mudah bereaksi dan berpeluh. Perpeluhan amat perlu untuk pengeluaran toksin daripada badan.

Boleh je bersukan tanpa amik apa-apa suplemen 😎 tapi 'performance' dia mana sama dengan ahli sukan yang makan suplemen.

Apabila Kita bersukan, bahagian tubuh yang Paling kuat Dan banyak bekerja ialah TULANG! maka tulang kena kuat untuk segala macam aktiviti sukan yang Kita lakukan. Nak kuat, kena bagi makanlah Kan? Makanan tulang ialah kalsium, magnesium Dan vitamin D.

Otot jugak perlukan makanan, barulah dapat kurus yang cun, Bukan kurus kedinggggg!!!! Hahahahahah... Apapun tak boleh 😂😂😂 

So makanan otot ialah lesitin. Sebab tu ahli bina badan banyak ambil sumber lesitin untuk tujuan pembentukan otot yang tegap dan berbonjol-bonjol Tu! Aummmmm... 😘😘😘

Budak-budak sekolah pun macam Tu. Cikgu-cikgu dialah yang sibuk beriya bancuh air glukos bagi atlet dia minum! Budak ape tau? Tau teguk je bergelas-gelas 😂😂 (Aku ler Tu....Zaman sekolah dulu..Hehehe)

Vitamin membantu Kita sihat menyeluruh. KURUS dapat, kolesterol LDL Pon rendah, penyakit lain pon Kita boleh elakkan.

~Majulah Sukan Untuk Diri Sendiri ~

#sihatceria
#diariustazah

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...