Sunday 27 August 2017

~BAGAIMANA SAYA BERJAYA PUDARKAN JERAGAT DENGAN CARA ALAMI~

Bagaimana saya berjaya pudarkan jeragat?

Dulu,
Saya rajin oles Muka dengan Krim malam � Muka memang mulus laaa..Hehehe....

Pastu,
Sejak berkahwin, Saya rasa tak selesa nak berkrim malam � hukhukhuk.... Maka, dalam tempoh 6 tahun perkahwinan, kulit Saya jadi kering Dan mula berjeragat. Jerawat? Langsung takde!! � Tapi jeragat? Banyak di pipi khususnya.

Jadi,
Bagaimana saya berjaya pudarkan jeragat pada wajah saya? Antara cara saya ialah :

� Amalkan suplemen

Saya mula amalkan Vitamin C sejak tahun 2013. Terus konsisten bersama beberapa suplemen lain seperti alfalfa, vitamin E dan GLA Complex (omega-6).

� Rutin pencuci, pelembap Dan toner kulit

Macam-macam produk saya Cuba Dan guna. Tapi mesti kena ade 3 benda ni (cleanser, moisturiser, toner). At last, I found the right one! Iaitu Shaklee NUTRIWHITE �� Sangat melegakan kulit Saya yang kering Dan kusam.

Tapi sekarang NW dah tak keluar dah ��� maka , Saya beralih kepada produk desa pulak iaitu Sabun Minyak Kelapa Dara by TINIEYHERRY � di samping mencuci, ia juga membantu melembapkan kulit muka Saya ����

� Amalan pengambilan makanan berkhasiat Dan seimbang

Sejak zaman single lagi saya memang Seorang yang amat menitikberatkan pengambilan pemakanan Saya. So apabila Saya ade masalah kulit, Saya lebih alert & concern tentang makanan.

#diariustazah
#sihatceria
#shakleeefect

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...