Tuesday 22 November 2016

[TUGAS HAKIKI vs ONLINE BISNES vs SURIRUMAH]

1. Tugas Hakiki

Aku seorang guru sekolah yang punya banyaaakkk tugasan yang dipertanggungjawabkan.... sejak mengajar di 'sekolah kecik' ni, semua jawatan aku sapu! Hahahhah....walau bagaimanapun, segala tugasan di sekolah WAJIB dihabiskan di sekolah sebelum pulang ke rumah. Rumah adalah tempat untuk berkasih-sayang dengan kekasih hati dan buah cinta kami ;-)

2. ONLINE BISNES

Aku rasa, zaman GST la ni memang ramai kot menyahut saranan kerja lebih masa ;-P hahhahahaha.... termasuk aku dan suami.... so kami pilih bisnes yang paling mudah, jimat dan cepat!

Tapi.....

'Time management' should be fine!!!! So, aku kena seiringkan urusan bisnes dengan urusan rumah tangga agar tidak mengganggu antara satu sama lain hingga menjejaskan tugas hakiki.

So, apa yang aku buat sebagai 'Manager Marketing' bisnes online kami? Aku share kat sini :-

♡ draf siap-siap entry blog ketika masa terluang dalam evernote (time menyusukan anaklah biasanya...)

♡ setkan dengan 'buffer' segala info produk yang nak dikongsikan di FB dan IG

Haaaa....senangkan? Segalanya di hujung jari ;-)

3. SURIRUMAH

Inilah impian aku sejak dulu.... so, aku konon-kononlah membayangkan aku seorang surirumah yang berbisnes ;-P ceewwwaahhh!!! Hahah....

Surirumah pun super-duper bussy tau!!! Huhuhu... so kena pastikan segala urusan rumahtangga disiapkan mengikut jadualnya. 'Office hour' seorang surirumah bermula jam 5.00 a.m. hingga 12.00 a.m. setiap hari :-)

waktu bila 'online bisnes' tu? Oh yes! Ketika waktu melipat kain baju...ketika memasak...ketika basuh baju...

saya rasa yang ni semua surirumah yang berbisnes setuju dengan saya. Betul tak? Hihihi...

Jom bervitamin dan berbisnes! ;-)

Adah 012.3618431
Fitri 017.3129349
ID 885244
#pengedarshakleeklang
#pengedarshakleekapar
#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleeeffect
#GT12

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...