Wednesday 16 November 2016

CUCI PAKAIAN DI MUSIM TENGKUJUH

Good Morning!!

Nda sabar rasanya mau gerak ke Kundasang- Ranau pagi ni. Berharap cuaca baik bila sampai di Poring. Tau-taulah sekarang ni musim hujan datang lagi. Mau pegi Pulau / Pantai berfikir banyak kali, at least kalau Kundasang boleh la rasa sejuk ala2 g cuti musim sejuk hihi

Musim hujan ni masalah paling besar biasanya adalah kasi kering baju. Lain la yang ada dryer di rumah kan, bagi yang tiada ni, baju nda kering terpaksa bawak masuk dalam rumah.

Bila baju lembab bawak masuk dalam rumah wangi tu jadi kurang enak. Softener yang selalu bau semerbak jadi bau masam huhu.

Tapi itu duluuuu.. Sekarang walaupun jemur dalam rumah sebaik sahaja keluar dari mesin basuh insyallah tidak berbau masam-masam manis tu, sebab kini saya suda bertukar ke set pencuci Get Clean Shaklee. Hah jangan tak tau Shaklee ada produk rumah jugak.

Fresh Laundry Concentrate dan Soft Fabric Concentrate nama di beri untuk cucian kain. Kedua-dua ni dalam bentuk concentrate so sekali beli boleh guna lamaaa.. Get Clean Produk ni tiada mengandungi bahan kimia berbahaya dan juga hipoalergenik. Amat sesuai untuk yang berkulit sensitif dan jenis bersin2 bila bau sabun hehe,Jua tanpa klorin dan selamat untuk digunakan pada semua fabrik yang boleh dibasuh.

Jadi siapa mau kain baju yang sentiasa wangi ?
psttt : Amat sesuai utk pemilik rumah yang mau basuh langsir tp tiada tempat jemur. lepas cuci boleh terus gantung balik jemur di tingkap hehehe.

Credit to HIDAYAH A. KASSIM
#pengedarshakleetuaran
#polluxfamily
#tsunamishaklee
#GT12
#getclean_dye

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...