Saturday 12 November 2016

JOM KENALI PENGASAS PRODUK KESIHATAN SHAKLEE

[PRODUK : Pengasas : Tagline]

♡ D'HERBS : Datuk Alif Shukri : Terlajak Laris!!!

♡ QU PUTEH : Datuk Vida : Qu Puteh Qu Puteh Barulah Puteh! Muahahhaha!

♡ SHAKLEE : Dr. Forrest C Shaklee : Better You Better World.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
Setiap pengasas produk kecantikan dan kesihatan mempunyai visi masing2 untuk mencapai matlamat perniagaan mereka kan?

Tagline Shaklee jelas sekali visi membantu insan-insan lain mendapatkan nilai terbaik dalam hidup seterusnya dapat menjadikan hidup lebih bermakna!

Dr Forrest C Shaklee pernah disahkan mengidap TUBERCULOSIS (batuk kering) rupanya! Huhuhu..sebab beliau dan keluarga pernah tinggal di kawasan perlombongan arang batu.... Doktor ramal beliau hanya mampu bertahan selama 8 tahun sahaja!!!

So keluarga beliau pun berpindahlah ke tempat yang lebih baik dan segar udaranya atas kesedaran dan kepercayaan bahawa udara yang segar, bersih dan rehat yang cukup dapat merawat penyakit TB ni ;-)

Ketika remaja, sekali lagi pemeriksaan dilakukan dan Doktor bagitau bahawa TB beliau dalam keadaan terkawal :-) Alhamdulillah... so beliau masih meneruskan menjaga kesihatan melalui penjagaan pemakanan.

Pastu beliau diuji pulak dengan KANSER!! Ya Allahhhh... Oleh sebab beliau percaya bahawa pemakanan yang sihat dengan nutrisi yang seimbang ditambah pengambilan suplemen megadose!

Lebih kurang dalam tempoh 1 tahun Doktor sahkan bahawa tahap kesihatan beliau telah menunjukkan perubahan yang positif! Good news kan ;-) Maka beliau semakin percaya tentang kepentingan nutrisi dan suplemen dalam usaha merawat kanser!

Bermula dari situ, beliau bersama anaknya Forrest Jr mula mengedar suplemen dan menjadikan sebagai sebuah perniagaan.

=====================================

So korang! Sebenarnya segala penyakit yang datang kat diri kita semuanya berpunca daripada gaya pemakanan kita. Maka, wajiblah kita jaga pemakanan kerana ia adalah Sunnah Rasulullah dan menjaga kesihatan tubuh termasuk dalam 1 daripada Maqasid Syar'iyah.

#betteryoubetterworld
#liveamazing
#shakleeeffect

http://www.youfoundyourfuture.com/protected/company%20history.htm

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...