Thursday 3 November 2016

AKU PENCINTA ALAM

Yeahhhh!!!

Aku seorang pencinta alam sekitar! :-) Aku sukakan keindahan alam. Sebab tu, salah 1 hobi tegar aku ialah melancong, di samping hobi-hobi lain seperti berbasikal...berjoging...bersiar-siat... semuanya melibatkan alam, kan?

Hmmm...ada ke orang berjoging, berbasikal, bersiar-siar kat tempat buang sampah? Hahahahahah.....

Disebabkan tegarnya aku dengan alam sekitar, saya amat menitikberatkan  barang-barang kegunaan harian seperti makanan, tin-tin minunan, botol-botol kosong, kertas-kertas....seMua tu kalau boleh digunakan seMula! Takmoh jadikan sebagai sampah.

Negara kita sendiri, dah terlalu banyak sampah! So, sebolehnya aku takmo la jadi sebahagian penduduk yang menambah sampah di muka bumi ni. Maka, aku dan family aku akan kitar semula barangan terpakai, atau pun hantar ke pusat kitar semula.

Makanan pun aku seboleh mungkin cari bahan organik. Bahan pencuci pakaian, pinggan mangkuk pun aku guna yang mesra alam tau! Heheheh..giler tegar pencinta alam! Kikkikikiki...

Korang rasa, dalam pasaran di dunia ni, produk dari mana yang mesra alam? I mean, produk ape yang dicipta dengan mesej 'sayangi alam sekitar' atau yang seumpamanyalah. Ce bagitau kat komen. Aku pun nak usha gak. Sebab sekarang ni, kitorang kat umah guna produk SHAKLEE je. Sebab ia sentiasa selamat, sentiasa semula jadi dan sentiasa berkesan!

#tsunamishaklee
#shakleeeffect
#liveamazing
#sayangialamkita

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...