Thursday 10 November 2016

SAKIT KEPALA? CUBA INI....

T I P S   H I L A N G K A N   S A K I T   K E P A L A

Jika di google, macam macam tips dan kaedah untuk hilangkan sakit kepala. Di antaranya ialah:

1. GUNA LIMAU KASTURI
Ini cara hilangkan sakit kepala menggunakan petua orang lama. Perah limau kasturi atas kepala dan ramas-ramaskan rambut. Sambil-sambil ramas rambut, picit bahagian kepala yang rasa sakit. Kulit limau jangan dibuang. Masukkan dalam mangkuk yang berisi air bersih. Selepas siap sesi ramas dan picit kepala, jiruskan air yang mengandungi kulit limau atas kepala dan badan.

2. URUT DENGAN MINYAK PANAS
Antara cara untuk hilangkan sakit kepala yang terbukti berkesan adalah dengan mengambil minyak panas dan dilumurkan di bahagian kepala, tengkuk dan di belakang telinga.
Setelah menyapu minyak tersebut, ia diikuti dengan urutan ringan di bahagian tersebut. Hanya selepas beberapa minit, kombinasi minyak panas dan urutan dapat menghilangkan sakit kepala tadi.
Cara hilangkan sakit kepala ini sesuai untuk orang yang biasa dengan minyak panas. Jika tidak biasa, tidak perlu cuba. Ini kerana, ada orang yang langsung tidak tahan denga minyak Cap Kapak!

3. GUNA PEK AIS
Letakkan benda sejuk seperti pek ais di kepala. Ini akan buat kita rasa kebas atau numb. Jika tiada ice pack, balutkan sahaja ais yang dibeli di pasaraya dengan tuala kecil. Pegang dan letakkan di kepala untuk beberapa minit.

Ni baru 3, ada lebih dari 10 lagi diorang listkan. Google je. Tapi, kalau saya yang sakit kepala, takde dah google google ni. Tak sempat. Nama pun sakit kepala. Malas dah mengadap gadget2 semua ni.

Ambil B Complex Shaklee, telan je terus dengan air suam. InsyaAllah kejap je terus ok.

Kenapa B Complex Shaklee berkesan untuk sakit kepala?

S E B A B
Vitamin B5 yang terkandung di dalam B Complex Shaklee berfungsi untuk mengurangkan ketegangan urat urat yang menyebabkan sakit kepala..

So korang yang bekerja, kerja menimbun, pening nak fikir, boleh la sediakan B Complex kat atas meja yer. Boleh la elakkan diri daripada menelan penadol.. 😁😁

Credit to Anisah Abdullah
#gt12

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...