Thursday 24 November 2016

[MENGHITUNG HARI PENCEN]

Serasa saya, semua orang kot sedang merancang dan bercita-cita untuk menamatkan perkhidmatan pekerjaan masing-masing lebih awal dari usia pencen wajib. Betul dak?

Saya pun sama ;-) hikhikhik

Tapi...semua itu akan jadi lebih mudah tercapai jika kita dah mula merancang kewangan yang perlu kita ada semasa dan selepas usia pencen. Saya dan suami pun telah merangka dan sedang melaksanakan #planpencen kami :-)

#usiapencenkami

2016 ~ umur saya 30tahun. Usia pencen wajib saya pada 58tahun (2044). Dan suami 33 tahun, usia pencen beliau pada 60tahun (2043).

Tapi... kami merancang untuk menikmati usia pencen lebih awal.....melalui saat bercinta semula.... sebab ketika usia itu, anak-anak pun dah ada kehidupan mereka kan ;-)

So sekarang, apa yang kami buat? OK, jom kongsi ;-)

♡ Bekerja macam biasa. Jangan culas.. be honest!

♡ Jalankan 1 pendapatan tambahan ~ bisnes online ke....bisnes offline ke.... buat ruma sewa ke...

♡ Duit simpanan ~ beli sebidang tanah. Bina sebuah rumah.

Semasa pencen, kami mahu :-

※ memancing.

※ melancong ~ ziarah masjid-masjid dalam Malaysia dan pusat-pusat tahfiz @ pondok.

※ main dengan cucu di laman rumah yang luas.

Waaahhhhh...... bestnye!!!!! Tak sabar nak pencen! Tapi, sebelum tu, kenalah lakukan sesuatu sebelum dapatkan apa yang diimpikan. Semoga impian saya, suami dan anda semua dimakbulkan Tuhan setelah berpenat lelah berusaha ;-) aamiiin...

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...