Tuesday 20 March 2018

VITAMIN B : Vitamin Penenang

VITAMIN B : Bantu Berikan Ketenangan

...

Vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, dan B12 amat penting dan memainkan peranan besar untuk fungsi tubuh yang sempurna.

Gabungan 8 vitamin B ini membantu tubuh menukarkan makanan kepada yang diperlukan oleh tubuh dan menjadikan kita bertenaga sepanjang hari.

Errr... jangan hairanlah ye jika anda sering melihat saya sentiasa cergas sepanjang hari. 😎 sebab setiap kali selepas sarapan berat, saya akan telan sebiji B Complex Shaklee. Ngeh ngeh ngeh....

....

By the way, kat sini saya cuma nak cerita tentang fungai vitamin B yang mana yang boleh bantu kita tangani strea dan berikan ketenangan.....gitewwww.  😚😚😚

B1 ~ Thiamine : membantu tubuh membina sel baharu yang sihat.

Ia juga dikenali sebagai vitamin ANTI-STRESS sebab keupayaannya mempertahankan sistem imunisasi badan. B1 ada dalam makanan seperti kekacang dan bijirin penuh.

B2 ~ Riboflavin : ia sangat membantu dalam menangani masalah migrain dan sakit kepala. Ia bertindak membawa oksigen ke seluruh badan dan sangat diperlukan untuk menghasilkan sel darah merah yang baik.

B5 ~ Panthothenic Acid : ia membantu dalam penghasilan hormon testoteron. Hormon ini membantu mencantikkan kulit. Kulit cantik, taklah stress kan? Hihihi... nak kulit cantik, kena makan avokado, yogurt, telur dan daging.

B6 ~ Pyridoxine : memainkan peranan paling besar dalam menentukan mood kita dan pattern tidur kita. Ia bantu tubuh menghasilkan serotonin, melatonin dan norepinephrine (hormon stres). Yang ini boleh makan salmon, ikan tuna, beras perang dan lobak merah untuk dapatkan B6.

.....

Haaa.... dah tahu manfaat vitamin B ni kenalah jaga dan alert tentang gaya pemakanan kita. Paaaalinggg senang, telan je sebijik sehari B Complex Shaklee ni. Semua 8 vitamin B tu lengkap ada dalam 1 tablet.

Rojer-rojer deh kalu nok vitamin B www.wasap.my/60123618431

#sihatceria
#diariustazah
#bcomplex

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...