Wednesday 28 March 2018

SET HAMIL, SET BERPANTANG, SET PENYUSUAN

Pagi ini dikhabarkan dengan berita gembira, seorang sahabat dah selamat melahirkan bayi lelakinya.

Seronoknya dapat baby!

Itulah antara ucapan tahniah dan kata-kata penuh teruja kawan-kawan geng kami yang lain. Termasuklah saya sendiri. 😜😜

Maklumlah... #boboyot dan masuk umur 3 tahun. Rasa lama sangat pulak perut ni berehat. Hahahahah.....

.....

Ini #sethamil Shaklee.

Semua vitamin dalam set ni saya memang makan setiap hari pun. Tapi bila pregnant, wajib telan setiap hari.

Dan set ini jugak saya sambung makan dalam pantang sebagai #setberpantang dan #setpenyusuan. Haaaa best tak? 3 in 1 gitewwww. 😍😍😍 jimat giler!!!

ESP tu sumber protein. Bagi orang yang mengandung, kadang ada masalah 'rahim tak kuat'. Kerap 'bleeding'. So minumlah ESP ni untuk bantu suburkan peranakan kita. Lagi pun, protein perlu untuk pembentukan janin.

VITALEA sebagai multivitamins dan multiminerals untuk nutrisi lengkap badan ibu. Vitalea adalah sumber zat besi. Selalu kan ibu2 hamil merungut low haemoglobin blood. Selalu penat dan pening.... so, makanlah vitalea ni.

Vitamin C. Off course lah untuk tingkatkan sistem imun badan mak dan bayi dalam perut. Lagi pulak, VITALEA (zat besi) perlukan VITAMIN C untuk penyerapan zat besi yang optimum. 👍👍👍

B COMPLEX bantu untuk perkembangan saraf janin yang baru nak menjadi tu. Bantu kurangkan risiko spina bifida. Dan bantu jugak memberikan tenaga kepada ibu2 hamil dengan menukarkan makanan yang ibu makan kepada tenaga.

OSTEMATRIX tu adalah sumber kalsium. Mak2 yang pregnant ni, kalsium2 dalam badan dia disedut oleh janin untuk pembentukan tulang dan gigi. Jadi, jangan hairanlah jika ibu2 hamil ni kerap sakit gigi ketika hamil. Atau selepas beranak, gigi jadi rapuh dan berserpihan pecah. Huhuhu... saya sudah mengalaminya!!!! Huwaaaa! 1st time cabut gigi masa umur baby sulung 5 bulan. Masa tu tak amalkan #sethamilSHAKLEE ni lagi.

💐💐💐💐

Kepada kawan2 FB saya yang hamil dan masih tercari2 set berpantang, inilah set yang anda cari sebenarnya! 3 in 1 tau! Just www.wasap.my/60123618431 saya bagi konsultasi percuma je. 😄😄😄

#diariustazah
#sihatceria
#ustazahceria

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...