Monday 12 March 2018

PIL KALSIUM TERBAIK

Saja lah bak kongsi cerita tentang #vitaminkegemaransaya ni.....

Siang tadi,

Pegi buat skin analysis, bone check dan check lemak2 yang ada dalam badan ni di Shaklee Malaysia Home Office.

Lima bulan lepas, saya buay bone chek di Giant Klang Central, kat bahagian susu Anlene. Sebab masa tu ada nutritionist Anlene kat situ. Result kepadatan tulang saya masa tu 1.0 .... itu pun nutritionist 3 orang tu dah kata, Woww! U ahli sukan ke? Atau U memang minum susu? Sebab tulang tu OK!

Dan tadi, selepas lima bulan, saya check lagi tulang saya.

Resultnya? Saya pun impress!!! Nutritionist tu pon kata, waahhh! Tulang U sangat kuat! 1.02 bacaannya.

Katanya, biasa wanita seusia saya yang minum susu dua gelas sehari, bacaan osteo dia sekitar 1.0 je.

So dia tanya, daily intake OSTEMATRIX saya berapa caplet?

Saya jawab, ENAM .  (dengan muka cuak. Kot2 lah aku overdose). Huhuhu....

Dia kata, Oo masih ok jika 6 biji. 👍👍👍👍👍

So, kesimpulannya, saya akan konsisten 6 bijilah sehari #pilkalsiumshaklee ni  😘

.....

Sebenarnya kan,
Saya ada satu impian besar.

Ketika usia saya 50 tahun, saya nak kelilingi dunia bersama suami dan anak2, dengan keadaan tubuh badan yang sihat dan bertenaga.

Dan pada ketika itu, juga merupakan tahun giliran Haji untuk saya. So, saya rasa, saya patut kekal fit and steady untuk menunaikan Rukun Islam keLima itu ketika itu.

Untuk rakan2 seangkatan saya di luar sana, by 30s, tubuh kita dah tak serap kalsium tau! So kita kena ambil sumber kalsium daripada makanan dan suplimen kalsium.

Belilah apa2 sahaja jenama kalsium di pasaran, tapi pil kalsium terbaik adalah OSTEMATRIX SHAKLEE. 😎

Sekian.....

Aminah Syuhadah
Pengamal Tegar Ostematrix.

#diariustazah.

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...