Thursday 8 February 2018

PERKARA YANG PALING SAYA TAKUTI

Perkara yang PALNG saya T.A.K.U.T.I 😱😱😨😨😨😨😨

B E R A T . B A D A N . B E R T A M B A H

No! No! No! Tak boleh stress! Plis jangan stress Aminah Syuhadah  😘😘

>
>>

Apabila digit berat saya bertambah, saya stress! saya jadi kurang, kurang dan sangat kurang makan.

Apabila digit berat saya bertambah, mulalah saya asyik nak berlari aje! Sedar-sedar dah 10KM saya lari. Huhuhu....

Apabila digit berat saya bertambah, mood saya mudah ke 'laut' dan saya rasa seperti tiada keyakinan diri. Hukhukhuk....

So, apa yang saya buat biasanya????  😚😚😚

Apabila digit berat saya bertambah, saya cepat-cepat cool kan minda! Think positive.

Apabila digit berat  saya bertambah, cepat-cepat saya plan semula gaya pemakanan saya. Buat aturan makan dan disiplin dengan aturan tersebut.

Apabila digit berat saya bertambah, saya kurangkan pengambilan kopi, caffein dan makanan bergula!

Apabila digit berat saya bertambah, saya kembali dengan aktivit olahraga 30 minit setiap sesi, setiap hari......... 😎😎😎😎😎

So sekarang? Boleh lah berat maintain macam dulu..... 😚 hihihi.....

#diariustazah
#gemuktakOK

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...