Saturday 11 February 2017

TIPS ELAK MEROYAN

JAGA PEMAKANAN itu PENTING untuk kurangkan simtom MEROYAN selepas Bersalin  😘
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Beberapa hari lalu, aku ada kongsikan tentang kejadian meroyan kepada ibu selepas melahirkan anak.

Hmm.....salah satu faktor meroyan ni adalah kurang penjagaan dari segi pemakanan.

Tiap Kali selepas aku melahirkan anak, Mak aku kerap berpesan, " Long, jaga makan. Jangan biarkan perut kosong! Makan nasik yang baru dimasak, jangan makan nasik sejuk (yang dimasak semalam)...." dan banyak lagi pesanan-pesanan Mak berkaitan pemakanan sepanjang tempoh berpantang 😄

By the way, aku memang suka berpantang cara Mak😘

Tapi.... aku hairan 😐 kenapa ramai ibu-ibu yang baru melahirkan memandang enteng perihal pemakanan ni?

Tolong lah kasihan kepada tubuh anda!!!!!

Alhamdulillah.... berkat ikut kata Mak, aku cergas sentiasa walaupun dalam keadaan hamil 😘😘😘 syukur sangat!!!

Makan makanan bernutrisi sepanjang tempoh berpantang ni sebenarnya, amat amat amat membantu dalam mendapatkan manfaat kesihatan berpanjangan selepas melahirkan anak 😘

Okey, aku nak brcerita sini, aku berpantang sendiri selepas melahirkan anak ke-3 dengan bantuan suami (10 hari pertama) dan Mak (14hari berikutnya)... selepas tempoh itu, aku uruskan diriku dan baby Faqih sendirian hingga habis pantang.

Selain makan ikut nasihat Mak, aku juga add-on Supplement untuk support nutrisi pemakanan aku. Maka, barulah "Mak Tang" segar-bugar je kan walaupun kaki bersarung stokin tebal dan berbengkung 😘😘😘😘😘

#berpantang
#thegreatmommy

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dapatkan  SET BERPANTANG SHAKLEE dengan keahlian percuma 😘

Order & Consultation:
AdahFitri
012-3618431
017-3129349

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...