Friday 14 July 2017

BAGAIMANA KOLAGEN BERTINDAK

#korangtahutak

1 daripada ciri utama bagi memastikan Kita mendapat #kolagen yang berkualiti dan berkesan adalah pengambilan kolagen dengan berat molekul yang optimum.

Most of the collagens di pasaran mempunyai berat molekul 300 ribu Dalton.

Dan ia TIDAK memberi kesan kerana sukar diserap oleh badan. Jika saiz molekulnya kurang, seperti 500 Dalton, ia juga Tidak berkualiti kerana kolagen itu TIDAK stabil.

Molekul yang sangat kecil tidak sempat diserap oleh tubuh kerana terlerai lebih cepat dan badan langsung tidak mendapat khasiatnya.

==========================
SHAKLEE COLLAGEN POWDER
==========================

SCP adalah kolagen paling unggul kerana ia mengandungi berat molekul paling ideal iaitu kira-kira 1000 Dalton.

Dengan berat tersebut, kolagen mudah diserap oleh tubuh dan dapat membantu peningkatan sintesis #collagen pada lapisan dermis dengan berkesan!!!

=================================
CARA TERBAIK PEMILIHAN & PENGAMBILAN KOLAGEN.
=================================

Apabila anda membeli kolagen, pilih kolagen yang  #1 100% dalam bentuk serbuk. Ini bertujuan untuk mengelakkan tindakan yang berlebihan oleh asid perut. SHAKLEE COLLAGEN POWDER adalah dalam bentuk serbuk.

Sebaiknya serbuk kolagen itu #2 dicampurkan dengan air putih dan diminum #3 ketika perut kosong bagi mengelakkan  kolagen berinteraksi dengan makanan lain.

Dan pengambilan kolagen sebaiknya adalah #4 sebelum anda tidur. Ini kerana, ketika Kita tidur, kelenjar pituitary sedang merembeskan hormon tumbesaran. Justeru, kolagen dijadikan sebagai bahan mentah bagi proses pembinaan sel-sel baru dalam tubuh.

So apalagi? Buat pilihan terbaik !! 😎 Nak cantik pun kena ada ilmu 😜😜😜😜

#sihatceria bersama
#liveamazing dengan suplemen

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...