Tuesday 12 December 2017

LASIK MATA

[LASIK MATA]

Orang rabun atau ada masalah mata, pasti pernah dengar dan baca tentang pembedahan lasik kan? Good!!! ;-)

Pertama kali aku dengar, aku teruja! Nak kumpul duit untuk buat lasik! Tapi??? Sejak aku mula membaca tentang pembedahan mata ini, aku mula kecut! Well... you know me...hahhaha.  

Sejak itu, aku mula berusaha untuk amalkan pemakanan yang memberi khasiat kepada mata bagi mengurangkan masalah rabun aku ni. Sehinggalah aku terbaca info tentang satu suplimen yabg dicipta untuk penjagaan kesihataan mata.

It is CAROTOMAX!!!

First time aku baca nama dia, dalam kepala aku, ooo... maksimum carrot kot bahan dia...hihihi... logik dak? Sebab dari kecik aku diberitahu nak lobak merah tu bagus untuk mata :-) kan? Hahahha...

Kawan aku kata, lasik tu boleh jamin hingga 20 tahun!!! Wow!!!  Hmm....

Harga CAROTOMAX sebotol 30 biji RM74 (tak termasuk 6% GST)... Lasik paaaaaliiiing murah aku baca Rm2888 di Damansara sana..

So masalahnya sekarang, berapa botol #vitaminmata ni aku perlu makan supaya rabun aku berkurang? Dan berapa ringgitkah yang perlu aku labur untuk penjagaan kesihatan mata aku ni?

Aku target 12 bulan untuk rabun aku makin berkurang. So kena amalkan 12 botol carotomax la kan ;-)

RM74 x 12 botol = RM888
RM888 x 6%gst = RM941.28.

Emmm...masih murah berbanding buat lasik kan? Dan aku fikir, amalan pemakanan untuk kesihatan mata ni perlulah berterusan kan? Sebab, mata pun mengalami proses penuaan! Kalau buat lasik, aku tak pasti sama ada kena buat rawatan susulan atau tidak..dan tak pasti kemungkinan-kemungkinan selepas itu. Itu yang paling aku takutkan!!!

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...