Friday 1 December 2017

DOA UNTUK LANGSAIKAN HUTANG

Doa yg Rasulullah ajar yg mana apabila membacanya maka Allah akan menghilangkan kebimbangan dan melangsaikan hutang.

Rasulullah saw bersabda
“ bacalah doa ini setiap pagi dan petang”

“Ya Allah, aku berlindung dgnMu drpd kebimbangan dan kesedihan,
Aku berlindung dgnMu drpd berasa lemah dan sifat malas,
Aku berlindung kpdMu dpd sifat takot dan kedekut
Aku berlindung dgnMu drpd bebanan hutang dan tekanan org ramai”

Aminn aminn

Saiyyidan Abu Umamah berkata
“saya telah membaca doa ini setiap pagi dan petang, lalu Allah menghilangkan kebimbangan dan melangsaikan hutang saya “

(HR : Abu Daud)

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...