Monday 12 June 2017

AKU DAN VITAMIN


Emmm... Benornye, aku bukanlah jenis yang suka ngat nak telan ubat atau vitamin-vitamin ni 😫

Tapi...
Benornye, aku puas mencari sesuatu yang boleh bqntu aku lebih cergas Dan aktif. Aku Paling lemah apabila demam.. ohhhh lemah sungguh rasa! 😖 Bukan aku tak redha, tapi dalam keadaan aku sebagai seorang ibu dan isteri, mana mungkin aku boleh biarkan diriku jatuh sakit!

Pahtu, aku ni jenis yang takleh duduk senyap dalam selimut sebab demam. Rasa rugi apabila takleh nak buat ape-ape sebab sakit.

Dan,
Aku jenis yang suka kepada penjagaan kesihatan. CANTIK bagi pandangan aku, mesti cergas dan ceria! 😘😘 So, kalu sakit, muka aku pun rasa bonyok je 😥 hahahah...

Akhirnya aku terjebak dengan dunia vitamin 'hijau' 😘😘 terima kasih ke Kak iparku yang approached aku untuk consumed vitamin 'hijau'😘😘😘.

Sebenarnya,
Aku kenal vitamin 'hijau' ni sejak usia aku 13 tahun. Ketika itu, ustazah bahasa Arab aku memang pengamal vitamin ni. Aku tengok ustazah tu energetic memanjang, dan maintain cun kot sampai loni 😎 (aku rajin stalk FB ustazah Tu 😂😁)

Tapi sungguh!
Sejak betul-betul serius amalkan Vitamin 'hijau' bermula 2012, aku rasa aku makin 'sihat dan ceria' 😂😂😂😂 lebih positif..Lebih fokus..

Tapi gak,
Kalu sakit teruk, kena gok gi jupe DOKTOR 😁 sebab vitamin 'hijau' ni sekadar membantu kita tingkatkan tahap kesihatan agar lebih baik, moga dapat jimatkan Kos perubatan je. Jangan salah faham Bab Tu deh! 😘

So korang, jom kita #sihatceria bersama 😎

#ShakleeEffects
#LiveAmazing

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...