Tuesday 21 November 2017

PENGALAMAN MENJADI MAHASITUA....

THE B.R.A.I.N BOOSTER
...........

Pengalaman  menjadi mahasitua  😂 amat mencabar.

Mana taknya, dalam usia kategori dah beranak-pinak ni, apabila di'paksa'  untuk stay up study hingga jauh  malam demi menyiapkan tugasan  yang melibatkan  konsep statistik, perghhhh!!

Memang boleh hentak kepala  ke  dinding ! 😣

Maka, suplemen SANGAT diperlukan ketika ini.

Para pensyarah awal-awal lagi dah pesan pada hari pendaftaran kemasuukan Sem 1 dulu, kabonya gini : sebagai seorang mahasiswa yang dah  lebih umur, please take supplements and have a good rest, so you will be graduate on time!

Maksudnya,  kita kena pastikan tahap kesihatan kita sentiasa berada pada tahap tip top agar kita dapat memberikan tumpuan sepenuhnya kepada perjalanan ijazah sarjana kita tu. 

So demi menyahut seruan itu, maka episod 'makan vitamin' aku pun bertambah  😁. 

Aku mula konsisten dengan suplemen minyak ikan dan lesitin untuk maksimakan fungsi otak aku ni. Aku amik B Complex sebab dalam tu semua lengkap dah 8 vitamin B yang badan kita perlukan. Lagi 1, vitamin B sangat bantu aku untuk kawal stres. Bahaya stress stress ni. Hihihi.... tak pasal kang anak2 aku lempar dengan buku. 😣😣😣

Pastu, walaupun dah bukan lagi mahasitua, aku tetap teruskan 3 vitamin ini, sebab sebagai seorang pendidik, otak aku kena bergerak lebih advance daripada anak2 murid.

Dan yang paling penting, fungsi 'grey matter' aku terus berjalan agar aku sentiasa happy. 😎 

Sekian,
DIARI USTAZAH.

#diariustazah
#brainbooster
#antistresssupplement

No comments:

Post a Comment

BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL

 BUKIT GASING FAMILY HIKING TRAIL.  31 OGOS 2020, kami sekeluarga mendaki ke Hutan Pendidikan Bukit Gasing, Petaling Jaya.  Sementelah anak-...